Vraag

zieke moeder van vriendin

  • 12 April 2023
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

hey allemaal, ik heb wat tips nodig en ik moet even dit verhaal kwijt

er is een meisje die dit schooljaar halverwege in de klas is gekomen, ik noem haar even appel. Ik ben nu met haar en nog een ander meisje bevriend (een groepje van 3 dus). Appel heeft het erg zwaar thuis want haar moeder is erg ziek en ligt op sterven. Ze komt de laatste tijd bijna nooit meer op school en school gaat daardoor ook erg slecht. Haar moeder zou vorige week euthanasie krijgen, tenzij het goed zou gaan. Het bleek op dat moment goed te gaan maar het gaat vanavond weer erg slecht en misschien overlijd ze vandaag. Ik wil er erg graag voor appel zijn maar ik vind het erg lastig hoe ik haar kan laten weten dat ik achter haar sta zonder het slecht over te brengen. Ze heeft het thuis erg lastig en zal ook gaan verhuizen en naar een andere school gaan (alweer, ja ze is al heel vaak verwisseld)  omdat haar vader niet bij haar woont en haar moeder dus overlijd. Ze blijft waarschijnlijk ook zitten omdat het zo slecht gaat op school. Ik merk dat het door dit alles niet goed gaat met haar en ik wil haar graag helpen. Maar ik heb verder natuurlijk ook geen ervaring waar zij door heen gaat en hoe ik haar kan steunen. Heeft iemand tips of ideeen?

liefs...


2 reacties

Het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn, soms is het al fijn voor de ander om dat te weten.

Wel apart dat haar moeder geen euthanasie heeft gedaan/gekregen, want dit doe je juist vaak als je zelf je leven wilt beeindigen of als je teveel pijn hebt en ondragelijk moet lijden en er geen uitzicht meer is op beter worden…

Oja en het hoeft niet altijd zo te zijn dat een ander hulp of steun wil, dus dat is ook wel belangrijk om te weten.

Hey,

Ik ben het met @TikTak eens.

Blijf een goede vriendin voor haar, daar kun je haar al mee steunen.

Praat er alleen over als zij dat wilt, anders kan je misschien ruzie krijgen.

Sterkte!

Reageer