Skip to main content
Vraag

zie het nut van leven helemaal niet meer


Haii,

Ik begrijp er dus helemaal niks meer van....😥

Zo als sommige misschien wel weten gaat het helemaal niet goed en heb ik 2 keer een zelfmoordpoging gedaan... en heb geprobeerd om mijn ouders het te vertellen...ging allemaal niet zoals gepland…

Pffff ander half week geleden is mijn broer overleden... vorige week werd ik zo wanhopig, verdrietig en angstig dat ik besloot om wéér een zelfmoordpoging te doen,  voordat ik dit deed stuurde ik alvast een afscheidsbrief aan een vriend, hij had mij berichten gestuurd en gebeld, maar nam niet op... omdat we dicht bij elkaar wonen had de moeder van mijn vriend een sleutel van mijn huis en vonden ze mij en is er 112 gebeld.  

Na paar uur kwam ik weer iets bij ... en kon me niet herinneren wat er was gebeurd ( later wel weer) het enige wat ik later kon zeggen toen ik iets helder kon denken was:" shit ik leef nog ".…

Ik lag hierdoor paar dagen in het ziekenhuis en de moeder van mijn vriend had mijn moeder  gebeld ( die in Duitsland bij familie was) en was de volgende dag s'ochtends vroeg bij mij.. dus dan moet je je moeder vertellen wat er is gebeurd... omdat ik zei dat dit met alle dingen die zijn gebeurt en nog steeds gebeuren te maken heeft en dat mijn ouders mij niet wilden geloven.. was ze flink geschrokken ( toch wel).

Nou en hoe verder nu...?  Ik heb nog altijd een wond, mijn hartslag is niet goed, die gaat vooral onregelmatig, waardoor ik benauwd en misselijk wordt... , en 2 keer in de week een gesprek heb wat ik voel als  m'n hart tekeer gaat, omdat ze er in het ziekenhuis niet achter konden komen en ik heb 3 keer in de week gesprekken met een psycholoog... tot nu toe wil ik eigenlijk gewoon dood, mijn ogen dicht doen en niet meer wakker worden…

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier neer moest zetten, maar misschien kan ik ergens iemand anders mee helpen... en ik ben zelf benieuwd of iemand door een poging in het ziekenhuis terecht kwam en ook vreemde " hartproblemen " heeft...? Want ben ergens verbaasd. 

Oké nu stop ik want jullie zullen me wel zat zijn, ik mezelf in ieder geval wel!

Tips zijn welkom! 

Groetjes!😀

 

 

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Ik twijfel of ik je goed begrijp, maar dus even een samenvatting van hoe ik het lees:

Je vind het op het moment zelf lastig om erover te praten, maar daarna gaat het weer wat beter maar dat is maar kort. Daarna heb je weer een terugval en gaat het slechter dan voor het gesprek.

Klopt dat?

Maar voor de rest snap ik het niet echt, heb je dan opdrachten die je van dinsdag tm zaterdag moet doen? Wat dan precies? En wat voor gesprek heb je dinsdag?

Liefs.


Hoi @Jesse08 ,

Ik leg wel gewoon uit wat de bedoeling is en wat ik moet doen ,  anders komt er nog meer onduidelijkheid denk ik ...

Het is wel zo dat het bij mij een beetje afwijkt van het gebruikelijke en wat op internet beschreven staat, dus hoop dat dit een beetje te volgen is.

Bij mijn paardencoach is het de bedoeling om alles samen te doen met mijn paard, dus om telkens met mijn paard in verbinding te zijn.  Tijdens zo'n sessie loop of sta ik naast mijn paard en doe dus oefeningen ( de oefeningen zijn afhankelijk van  waar je mee zit, en het is ook niet zo dat er telkens bij gepraat wordt ). Mijn coach observeert het gedrag van mij en het paard. En wanneer er iets niet lukt of lastig is krijg ik voor op dat moment tips en voor thuis.  Zelf  doe ik oefeningen voor alle flashbacks, nachtmerries en dingen wat ik voor me zie. Zo'n sessie duurt meestal 2 uur en daarna bespreek ik met mijn coach wat mijn gedrag met het paard doet en welk gevoel dat bij mij oproept. En hoe ik de volgende keer anders met bv een gedachte om kan gaan.


Dus nu de oefeningen tot nu toe
(dit is nogal verschillend qua moment)

Mijn paard en ik staan tegen over elkaar en dan is het de bedoeling om aan alle nare dingen te denken en naar mij paard te lopen en als ik er iets naars bij voel of in paniek begin te raken  is het de bedoeling om stil te staan, als ik daarna niet verder loop, loopt het paard naar mij toe... m'n coach noteert dat en zegt wat ik kan doen zonder ik me slecht voel nou zo gaat het door tot ik gewoon in 1x naar m'n paard kan lopen zonder ik me er naar bij voel en dus niet stil blijf staan. ( Bij deze oefening  gaat het wel redelijk )

Dan is er ook nog een andere oefening. Is een soort parcour met mijn paard en  staan er hier en daar gekleurde pionnen, als ik met mijn paard bij één van de pionnen sta, stelt mijn coach vragen en dan is het de bedoeling om aan 1 van de nare dingen te denken en antwoord te geven op haar vragen. Dit wordt genoteerd   en ze kijkt naar mijn gedrag daar bij en wat ik erbij voel. Dus bij de tweede pion moet ik weer aan een ander  denken.... en zo gaat dat bij elke pion ( Bij deze oefening is het dus vooral dat ik er in blijf hangen )

Dit heb ik dan dinsdag tm zaterdag met afwisseling van de 2 genoemde oefeningen. En als een oefening helemaal niet lukt of raak alleen maar meer in paniek moet ik een vragenlijst in vullen ( thuis) en die wordt dan bij de volgende  keer besproken en een gesprek of het uiteindelijk nog erger is geworden..  ( dat is dus dinsdag in dit geval)


Dit is tot nu toe wat ik heb gedaan... T'is lastig uit te leggen, dus hoop dat het iets duidelijker is zo...


Liefs van mij 💖






 


Hoi @Tinkerbell ,

Ik snap nu wel wat je bedoelde, maar ik heb nog 1 vraagje, heb je met die coach ook gesprekken over je gevoelens?

En dat dagboekje, denk je dat dat fijn is? Of ben je er al aan begonnen? Want als ik het zo lees heb in wel een beetje het gevoel dat je in paniek raakt als je met je gedachten bezig bent.. maar miss lucht het ook juist op als je even heel erg met die gedachten bezig bent? Dus zeg maar dat je het doet als het slecht gaat, en niet als je er even minder aan denkt, zodat je niet extra in paniek raakt...


Heyy @Jesse08,

Heb wel gesprekken idd over mijn gevoelens, maar  het lukt gewoon niet om het  daar over te hebben ookal schrijf ik een brief die verscheur ik dan weer ... 😞 en dat is eigenlijk hetzelfde als na zo'n sessie als ik me slecht voel dat ik dan alsnog  weer bezig ben met sh...

En ben nog niet met die dagboek begonnen, wil het nog wel doen maar op het moment kan ik alleen maar in bed liggen :( 

 


Wat rot. 😥 En hoe slaap je nu eigenlijk? Is dat nog steeds met slaappillen?

Is dat verscheuren uit frustratie of... ?

Sorry dat ik zoveel vraag hoor!

Liefs.

 


@Jesse08

Sorry dat ik zo laat reageer..

Ja neem nog steeds slaappillen, zonder lukt niet…

En verscheur die brief dan omdat ik dan begin te twijfelen en  toch wel  weet dat het niks gaat opleveren.

 

Sorry dat ik zoveel vraag hoor!

Maakt niet uit hoor en valt wel mee! :)

 

 

 

Liefs van mij 💗


Hey lieve @Tinkerbell 

Is niet erg! En helemaal niet laat hoor. :)

Wat rot... Miss lukt het je toch een keer om het niet te verscheuren en toch te geven? Het hoeft niet perfect te zijn hè. En als het al een beetje duidelijker word voor haar is het al fijn. ♥️

En snap je dat je dat denkt... Vind het lastig om nu iets bemoedigends te zeggen, omdat het heel herkenbaar is... Bij mij helpt de psycholoog eigenlijk ook helemaal niet. 😞 Maar ja het kan ook dat gesprekken hebben bij jou niet echt helpt maar andere therapie wel… en als je coach meer over je weet heeft ze miss nog wel een goed idee. 

Liefs.


 

 

Wat rot... Miss lukt het je toch een keer om het niet te verscheuren en toch te geven? Het hoeft niet perfect te zijn hè. En als het al een beetje duidelijker word voor haar is het al fijn. ♥️

 

Ja... heb wel weer een nieuwe brief inmiddels en denk dat ik hem morgen wel gewoon ga geven 

 

 

 


En wat vervelend trouwens  @Jesse08 dat je psycholoog niet helpt... 😞 .

 

Liefs van mij:)


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Goed dat je het toch gaat geven. ♥️ Laat nog even weten hoe het ging. 🙂

Liefs.


Hoi @Jesse08 ,

Het is helaas  nog niet gelukt om de brief  te geven. 😞 Heb nog steeds erge  hoofd en buikpijn met terugkerende  koorts, dus ben niet heen geweest. Mijn coach is er zelf vrijdag weer dus als het het dan wel weer  wat beter gaat laat ik wel weten hoe het is gegaan. 🙂

 

Liefs van mij ❤️


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Wat rot dat je je niet goed voelt:( Hoop dat het snel weer wat beter gaat. ♥️😘

Liefs.


Hey lieve @Tinkerbell ,

Hoe gaat ie nu?

Liefs.


Heyy @Jesse08 ,

Het gaat niet echt beter heb nog steeds  koorts en veel buikpijn (nu al bijna een week :() ... ondanks dat is het vandaag gelukkig wel gelukt om die brief aan mn coach te geven.  En ze zegt dat ze het wel begrijpt allemaal en het ook wel logisch is, maar er niet echt een andere oplossing is voor nu .. omdat ze wel willen dat het sh snel iets verminderd en ik minder last krijg van  paniekaanvallen. Maar ja op het moment gaat alles nog moeizaam en is het soms net alsof het onderschat wordt. 😕

Liefs van mij ❤️


Hey lieve @Tinkerbell ,

Wat rot. 😞 Weet je arts dit al?

Maar ja op het moment gaat alles nog moeizaam en is het soms net alsof het onderschat wordt. 😕

 

Snap dat dat zo voelt… Wat wil je coach nu wel gaan doen? Gewoon doorgaan met de paardentherapie?


@Jesse08 Mijn arts weet dit niet, laat het misschien ook maar zo dan komen er toch weer onderzoeken wat weer niks oplevert.. :(

Ja, wel gewoon doorgaan met paardentherapie en dan eerst 1 van de 2 oefeningen een week lang doen en tussendoor 3x een gesprek om te kijken  hoe dat gaat  (ipv 1x een gesprek en 2 oefeningen in een week doen ).

 

 

 


:( Ik snap het wel… maar hoop dat je het toch zegt..❤️

En miss heeft dit toch met die ontstoken wonden te maken? Hoe gaat het daar nu mee?  Miss moet je daar antibiotica voor.

Liefs.


Heyy @Jesse08,

Denk niet dat het met de ontstoken wonden te maken heeft... En dat het minder wordt schiet ook niet echt op, er komt nog veel wondvocht en bloed uit de wonden en is rondom opgezwollen. Heb eerder wel antibiotica gehad, maar dat maakte het uiteindelijk erger... :(

Liefs van mij 


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Je kan het het beste toch echt tegen de arts zeggen, miss weet ze nog iets. 😘

En ik kan het natuurlijk niet echt beoordelen, maar koorts kan in principe wel door een ontstoken wond komen. Koorts is een reactie van het afweersysteem en dus een infectie/virus.. 

Liefs.


Hoi hoi lieve @Tinkerbell .  Ik heb geen tip of advies voor je deze keer maar gewoon even een virtuele knuffel ❤️ en ik hoop dat je veel steun hebt aan m.n. de geweldige hulp van @Jesse08  en de anderen hier. Ik wou dat ik de woorden kon vinden maar in elk geval leef ik mee en wil je een lange hug geven! 😘😊 

Groetjes liefs Tartan X 


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Hoe gaat het nu?

Liefs. ❤️


Hoii @Jesse08

Tja, gaat niet echt geweldig en er komt steeds wat meer bij.... heb nog steeds buikpijn en regelmatig koorts en ben weer  telkens benauwd... 😞 Dus verandering is er niet echt..

Liefs van mij 💖


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Awh wat rot. 😞 Ik gun je echt dat het een keer beter gaat.. 

Wanneer ga je weer naar de kinderarts? En heb je nog gesprekken met je coach gehad? Hoe ging dat?

Liefs.


@Tinkerbell Niet leuk om te horen. Een big hug van mij en heel veel beterschap gewenst.


Heyy lieve @Tinkerbell :) 
Ik zit dit echt te lezen met tranen in mijn ogen, ik heb meerdere Topics gezien van jou en ik weet dat je een enorm lieve en sterke meid bent!
Je bent perfect zoals je bent! Niemand kan daar wat aan doen. Waarom wil je eigenlijk zm pleegden? Je kan 24/7 met 113 bellen en chatten en weet dat je er niet alleen voor staat!

Heel veel sterkte en lieve groetjes van @AnotherGurl  :)


Reageer