Skip to main content

Heeyy!

Ik loop al jaartje rond met de gedachte dat ik het leven niet ziet zitten. Ik doe het laagste niveau op school, heb bij veel dingen hulp nodig, ben 17 en nog geen eens een vriend gehad. 

Kortom, ik voel me hier gewoon niet nuttig, weet iemand wat ik hiermee kan?

Ik ben btw ook redelijk streng christelijk wat het er ook niet makkelijker op maakt.

Hey,

dat is niet fijn! 


Dat je een laag niveau doet betekent niet dat je niet nuttig bent! Mensen met een lager niveau zijn veel beter met met de handen em heel creatief, terwijl mensen met een hoger niveau dat meestal niet zijn, maar we hebben we ze alle twee nodig voor de economie anders valt alles in elkaar. En dat je nu een laag niveau doet betekent niet dat je niet beter kan worden, bijvoorbeeld: je zit nu op kader en als je goed je best doet, misschien hulp vraagt kan je maar mavo, daarvoor slaag je en ga je een mbo-opleiding doen en daarna zelfs nog een hbo-opleiding! 
Dat je hulp nodig hebt vind je misschien nu niet fijn, maar later denk je wat fijn dat ik dat gehad heb, en zie je dat je er veel aan heb gehad.

Dat je nog geen vriend hebt gehad daar kan niemand iets aan doen, maar ik weet zeker dat er iemand voor je is, maar misschien kom je hem pas later tegen in je leven. Misschien vind je wel gelijk de ware terwijl sommige door meerdere relaties moeten voordat ze de ware hebben gevonden! 
En je bent echt SUPER NUTTIG! Er zullen altijd mensen van je houden, je familie, je vrienden, mensen die je nog gaat ontmoeten verder in je leven, God! Elke keuze die jij maakt hebben consequenties voor jezelf of voor andere dus je bent zeker nuttig!

Mijn advies is ga praten met een dokter/therapeut!

Hopelijk heb je hier iets aan!!

 

 


Hey @Jopie160804 !

Als ik jouw verhaal lees dan krijg ik de indruk dat je je ongelukkig voelt. Doordat je jezelf minderwaardig complex gevoel hebt aangepraat. Het is een heel naar gevoel. Ik heb daar zelf ook last van, heeft wel andere redenen. Maar weet dat ieder individu gelijkwaardig is. Afkomst, religie, sekse, ras en geaardheid maakt niet uit wie je bent, elk mens is gelijkwaardig in mijn optiek. 

Jij hebt nog nooit een vriend gehad, je bent pas 17 jaar! Dat komt nog wel. Eerst moet je van jezelf houden, doe leuke dingen met vriendinnen/vrienden. Leer iets nieuws.  

Jij weet net als ik dat zelfmoord plegen niet de oplossing voor het probleem is. Er zijn nog zoveel mooie momenten in het leven te beleven. Zijn er andere mensen die van jouw gedachtes af weten, probeer er over te praten. Jij doet nu het laagste niveau, so what? Ieder mens heeft andere capaciteiten. De een begrijpt iets wat de ander nooit zal begrijpen, zo is het leven nou eenmaal. Het leven is een groot leerproces. Is er een bepaald werk wat jij later graag wilt worden? Niveau een probleem, dan zou je naar het MBO kunnen gaan of naar een hoger niveau kunnen gaan.  Ik heb alle vertrouwen in jou! Je moet alleen zelf eerst geloven dat je meer kan doen/bereiken in je leven, wat dan je nu denkt. 

Je vertelde dat het geloof je leven niet makkelijker maakt. Waarom ervaar jij dat zo?  Wees jezelf en hou je kop omhoog!

Groetjes van mij

 


Hey Jopie160804,

Tuurlijk ben je wel nuttig! Er is altijd wel iets waar je goed in bent of wat je leuk vindt. Daar gaat het vooral om. En je moet ook niet denken in lage of hoge niveaus op school. Het is een niveau wat bij jou past, en dat is niet laag of hoog!

Het is ook helemaal niet erg dat je nog geen vriend hebt gehad. Dat komt vast nog wel. Niet alles hoeft in de eerste zoveel jaar van je leven te gebeuren.

Als je denk dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan ook met 113 bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten. Zij weten je dan wel te helpen.

Groetjes iemand.


Reageer