Skip to main content

Hoii!

ik moet in november een solo stuk spelen met een orkest. ik heb zelf een stuk gekozen, maar krijg ineens spontaan angst gevoelens, want de solo is erg moeilijk en ik heb niet lang meer. ik heb ook last van faalangst dus dat helpt ook niet mee. het is een concert voor zo’n 50/60 man.

en voor het geval er muziek kenners zijn, weten jullie of ik zelf het tempo wat naar beneden mag schroeven, of moet het perse in het oorspronkelijke tempo?

en voor de niet muziekkenners, weten jullie hoe ik meer zelfvertrouwen kan krijgen om dit te doen?

groetjes:)

Hoi Zwartvogeltje,

Ik heb ook faalangst en speel een muziekinstrument, en wat mij altijd goed helpt is om als voorbereiding een uurtje van te voren ofzo even te gaan zitten en in je hoofd een moment kiezen dat het stuk goed ging. Dan, als je gaat optreden pak je die herinnering erbij en 'plak' je hem als het ware over het optreden. Denk aan de keren dat het goed ging. Het hoeft niet perfect, want de meeste mensen zullen het verschil niet horen. Ik spreek uit ervaring. En wat het tempo betreft, natuurlijk mag het wat naar beneden. Opnieuw, alleen de mensen die het stuk door en door kennen zullen het merken.

Ik hoop dat dit een beetjes helpt.

Groetjes,

Avalyn

 

 


Reageer