zelfvermoord

  • 14 August 2020
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 12 jaar oud en ik wil zelfvermoord plegen, ik hou het al een paar jaar vol maar het gewoon moeilijk... Ik krijg de laatste tijd raare vragen in mijn hoofd. Elke nacht huil ik in mijn kussen en denk ik: waarom besta ik eigenlijk? Maar serieus, waarom leven we? Wij doen niets goeds voor de natuur of dieren... Ik voel me ook alsof ik onzichtbaar ben voor de andere. Mijn moeder doet stom tegen mij, het kan natuurlijk ook de puberteit zijn. Ik word ook gepest op school en ik doe alsof het mij niet boeit maar ze gaan maar door... maar ik wil dus zelfvermoord plegen, ik had het al bijna gedaan maar toen kwam mijn moeder thuis... Ik wil er wel iets aan doen maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Kan iemand helpen?


5 reacties

Hey! 

Heel naar dat je deze gedachten hebt!

De eerste vraag die eigenlijk in mij opkomt is: Weet iemand dat je gepest word, dat je moeder stom tegen je doet en/of dat je met zelfmoordgedachten rondloopt? En als niemand het weet zou ik beginnen om het er met iemand over te hebben. Kan gewoon een vriend(in) of familielid zijn. Als het echt heel erg is zou ik naar een proffessioneel iemand gaan, die kan je (waarschijlijk) het beste helpen. 

Ik weet niet of je ook jezelf snijd of zoiets,maar als je dat wel doet zou dat ook iets zijn waarmee ik zou stoppen. Hoe lastig het ook is om te stoppen, het is wel veel beter. Je kan bijvoorbeeld iedere dag dat je niets hebt gedaan jezelf belonen. 

En alsjeblieft, pleeg geen zelfmoord. Er zijn mensen die van je houden en je niet kwijt willen, ook als je het niet door hebt. Ǹiet naar bedoeld, maar ik zie zelfmoord alleen maar als een uitvlucht van je problemen, niet als oplossing. Er zijn mensen die je kunnen helpen, echt!

Oja, en als je denkt dat niemand van je houd, ik hou van je! (Ook al ken ik je niet) :kissing_heart:

Beauuutje

Hey,

Vervelend dat je je zo voelt! Ik ken het gevoel van dat willen, maar doe het niet! Het lost niks op ben ik achter gekomen, praat er met mensen over! Ga anders naar je huisarts die kan je verwijzen naar een psycholoog of ga naar je ggd.

Ik heb hier nog een filmpje die misschien kan helpen .

 

Je kan anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon of anoniem bellen of chatten met 0900 0113 of hun site

 

Groetjes Gebruiker c 

Sterkte en succes 

Badge

 
Hey, ik zou kijken naar een psycholoog! en als die kindjes je pesten gewoon een klap geven dan houden ze wel op ;)

 

Badge

Luister

Je bent 12! Dat is zo jong. 

Ik heb een oefening die ik deed toen ik dit had. Ik ging elke ochtend in de badkamer naar de spiegel en ging 2  minuten lang lachen terwijl ik naar mezelf keek.

Na 3 dagen voelde ik in 1 keer waarom IK bestond en niet iemand anders! Ik had namelijk een missie en jij ook! Alleen moet je hem nog vinden. En toen ik zo ging denken dacht ik: Ik ga niet weg voor ik mijn missie heb voltooid! En nu heb ik geen zelfmoord gedachtens meer!

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Reputatie 3
Badge +2

Heyyy wat naar voor je , ik heb dit ook gehad maar ik ben eruit gekomen .miss moet je het met fam en vrienden bespreken , ik heb een verzorg pony genomen dat zorgt voor afleiding en geloof je in God? ( dit stukje als je dat wel doet) God heeft een plan met je leven hij houd van je ,trek er niets van aan van mensen die je zelfbeeld naar beneden halen dat is moeilijk dat weet ik zelf ook maar op het moment dat het gebeurd, zeg dan of fluister ‘God help me’ geloof me het helpt . Suc6

Reageer