Vraag

Zelfsnijding

  • 18 April 2018
  • 7 reacties
  • 295 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik weet niet echt waar het bij hoord dus doe ik het hier maar ik las vandaag dat er steeds meer jongeren zichzelf besnijden en ik heb zelf ook die neiging gehad en heb .

Ik vraag me dus af doet iemand anders het ook en wrm? Helpt en kan ik er van af komen?

Alvast bedankt voor het invullen

7 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Ik neem aan dat je met besnijden zelf beschadiging bedoeld of bedoel je met zelf besnijding de voorhuid van je penis eraf te halen?

Want optie #1.

Sommigen mensen voelen erg veel pijn van binnen omdat ze depressief of wat dan ook hebben en proberen dan met snijden een ander gevoel te krijgen. Om de pijn die diep in hun zit even te vergeten. Daarnaast heb je ook mensen die het gewoon erg lekker vinden en er een kick van krijgen.

Ik doe het zelf niet en ik zou het ook niet willen, zelf heb ik ook veel pijn van binnen maar denk ik niet aan zelf beschadiging als oplossing. Daarnaast krijg je er lelijke littekens van.

Optie #2.

Bij sommigen culturen is het een traditie om jongens te laten besnijden. Het is een vorm van mannelijkheid en volwassen worden. Medische redenen zijn bijv. Door ontsteking bij de eikel.

Of mensen vinden het er mooier uitzien maar dat is een esthetische reden.

Zelf denk ik dat je optie #1 bedoeld, maar omdat je je topic onder seksualiteit hebt gezet kan optie #2 ook het gene zijn waar je aandacht.

Hopelijk is het een beetje duidelijk!

Gr: Mr.S
Ik bedoel optie 1 maar wist niet precies waar het bij hoorde en aangezien hier de meeste reacties komen leek dit me dan het beste
Hey
Ik snijd mezelf al 1,5 jaar en doe dit puur om me pijn die ik in me hoofd heb weg te kunnen halen door het in fysieke pijn om te zetten.

Ik ken ook mensen die dit doen om zichzelf te "straffen" voor hun fouten

Ik wil wel een ding tegen je zeggen: begin niet aan snijden of andere manieren van zelf beschadiging je verpest je lichaam ermee, je kan geen korte mouwen aan en het is verslavend.

DOE HET NIET
een vriendin van me heeft t gedaan maar dat was een grote shok voor mij DOE HET NIET JE DOE JE VRIENDEN PIJN EN JEZELF
Ik snijd mezelf nu bijna twee jaar.

Ik ben begonnen met snijden om de volgende redenen:
-Stress door school
-Ik ben depressief en had een uitlaatklep nodig om te doen alsof ik gelukkig was.

Naar verloop van de tijd begon ik te snijden omdat het fijn voelde en sneed ik elke dag: ik was er verslaafd aan geworden.


Nu snijd ik een stuk minder dan voorheen en snijd als ik gestresst ben, me heel leeg voel vanbinnen of me verschrikkelijk voel.

Ik raad jezelf snijden niet aan. Het is lastig om er zonder hulp mee te stoppen en ik heb wat vriendinnen verloren omdat ze dachten dat ik het deed voor aandacht en om emo te zijn.
Ik ben zelf bijna gaan snijden. Ik was heel erg depressief, maar ik heb me in weten te houden en me (het kan echt) te richten op de leuke dingen. Ik heb nog steeds af en toe zelfmoord neigingen en luister depressieve liedjes. Zoals When she cries, het last words, let me die (allemaal Nightcore versies).
Maar je moet t echt niet doen en als je t doet er zo snel mogelijk.ee stoppen.

Xx
(Dit hoort eigenlijk bij t topic "emotionele problemen en gevoelens")

Reageer