Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 17 en ik doe heel vaak aan zelfsabotage. (als je niet weet wat het is, raad ik je aan om het op te zoeken voor volledige detail, of je kan hier kort samengevat lezen wat het inhoud.) Zelfsabotage is iets wat gebeurd zonder dat je het doorhebt, het houd in dat je jezelf niet de dingen gunt die je eigenlijk wel heel graag wilt en jezelf constant onderuit haalt.

Wat ik heel vaak heb is als iemand een compliment geeft aan mij, dat ik dat sarcastisch of niet gemeend opvat, zo van: ‘nee, dat is niet zo, dat zegt-ie alleen maar omdat hij een vriend is en mij tevreden wilt houden’. Het maakt me echt kapot! Ik krijg al (professionele) hulp hierbij, maar dat is maar 1x per week dat ik daar naartoe ga. Ik hoop eigenlijk dat hier mensen zijn die dit ook ervaren of ervaren hebben.

Het verbaast me trouwens dat hier niks over te vinden is op het forum, ik hoop in de toekomst dat hier meer over gepraat word!

Ik herken dit ook een beetje, maar weet niet of dit serieus is. Heel vervelend dat je dit hebt, misschien kan je vragen of je vaker naar die proffesionele hulp toe kan gaan. 


Reageer