Hey @sun shine ,
Natuurlijk stel je je niet aan! Het is juist super dat je zo’n goede band hebt met Sterre, en dat je zo om haar geeft is super speciaal. Een echte vriendschap noem je dat.
Ik vind dat het al een goede stap van je geweest is om naar je moeder te gaan en daarover te praten. Gelukkig heeft het je een beetje geholpen, en zou ik daar ook mee door blijven gaan.
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt , althans niet van een vriendin. Wel van me opa, hij is ook overleden. Hij had net niet de psychische hulp die hij nodig had, en gelukkig heeft Sterre dat nu wel. Dus dat is al een vooruitgang voor haar neem ik aan, ook dat ze er iets aan wilt doen lijkt me.
Door het Corona virus zie ik mijn vriendinnen ook nauwelijks en kan ik ook mijn verhaal weinig kwijt. En social media wordt daardoor ook heel anders en saaier terwijl we er normaal gesproken nooit zonder kunnen. Toch is een videogesprek wel een leuk en goed iets dat dat bestaat. En ook daarop kan je goed je ei kwijt zegmaar.. Dat zou ik ook proberen, zodat je meer contact met elkaar hebt. Gewoon online afspreken ;)
Ook als dalijk deze Corona - ellende voorbij is zou ik even goed met haar praten, over hoe ze zich voelt. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent dat ze zichzelf weer wat aan doet. Maar als je het gewoon even goed peilt en haar gevoelens bespreekt, zou je iets gerustellender moeten worden als de hulp die ze krijgt goed oppakt tenminste..
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen meis..
Heb je nog vragen of wil je iets kwijt kun je me terug feedbacken via @
Liefss, JustHelping.
Hee. Je steld je echt niet aan! Het is supper rot dat je vriendin zich soo moet voelen. En jij soveel zorgen om haar hebt. Je vraagt of je er weer met je vriendin over moet gaan hebben. Als je er soo mee zit is het wel denk ik handig om er met iemand over te praten. Voor je vriendin kan je misschien een luesterend oor zijn. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.🥺
Hoi sun shine,
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
groeten Claire
De Kindertelefoon