Vraag

zelfmoordpoging

  • 16 March 2024
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

hallo iedereen

Ik ben een meisje van 14 jaar en struggle al 2 jaar met een zware dpressie

.ik vraag me af als je 112 belt omdat je bang bent van jezelf maar je hebt nog geen poging ondernomen. wat gebeurt er dan?

ik hoop dat iemand het weet

knuffel


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wat kut dat je al zo lang met depressie struggled.

Als je zelfmoordgedachten hebt kun je 24/7 bellen of chatten met 113 Zelfmoordpreventie (0800-0113 www.113.nl )

Probeer er ook over te praten met iemand die je vertrouwt. Je ouders of iemand van school misschien.

112 is eigenlijk bedoeld voor als er echt spoed of levensgevaar is. Ze zullen je vragen gaan stellen en wat ze dan gaan doen hangt helemaal van de situatie af. De kans is groot dat, als je niet direct in gevaar bent, ze je door zullen verwijzen naar bijv. je huisarts. Ik denk dat je in jouw geval beter eerst 113 kunt proberen.

Blijf er iig niet mee rond lopen.

Heel veel sterkte

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Wat vervelend dat je je zo voelt! Ten eerste, mag ik je alsjeblieft vragen om hier te blijven! 🥺 Het is echt zonde om zo vroeg al weg te gaan! Je hebt nog zoveel kansen die er gaan komen, dat weet ik echt zeker! 

En er zijn zoveel mensen die om je geven en die willen dat je hier blijft! Ik, mensen hier op het forum, je ouders en vast nog vele anderen ook al voelt dat misschien niet zo. 

2 jaar is lang, dat weet ik. En je toekomst ziet er nu misschien doelloos of verdrietig uit, maar ik weet zeker dat het beter gaat worden, echt waar. Neem dat van mij aan. Doe het voor je familie, voor mij!

Als je echt denkt aan zelfmoord, wat je doet want anders zou je niet schrijven, kan je 113 bellen. Een lijn voor zelfmoordpreventie, waar je kan praten met mensen die ervaren zijn in het helpen van mensen met dezelfde gedachten als jij. Geef het een kans! 

Met je vraag kan ik je niet echt helpen, ik zou het niet weten. Maar als je belt en zegt dat je iets gaat doen wat een gevaar is voor je eigen leven, dan zullen ze dat vast serieus nemen en je proberen door te verwijzen naar ervaren hulp.

Mag ik je vraag stellen, omdat ik benieuwd ben? Als je het gevoel hebt dat je je leven wilt beëindigen maar wel 112 wilt bellen, wil je jezelf dan alleen maar pijn doen en wel gered worden? Want als dat zo is, dan denk ik dat er een goede kans is dat je het kunt voorkomen door met iemand goed te praten, zoals een psycholoog of iemand van de KT. En dat zou voor ons allemaal een win-win situatie zijn! 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! En blijf volhouden alsjeblieft! <3 

-Yodema

Reageer