Skip to main content

hoi,  ik wou zelfmoord plegen maa ris niet gelukt. Ik hou he tniet meer, heb shi gezien en meegemaakt, ben net uit therapie. weet niet meer wat ik  moet doen. Iemand tips?

 

Hey,

Wat enorm lastig voor je!!

Kan je er met iemand over praten.?

Heb je therapie of iets dergelijks?

Ik zit nu ook in zo'n situatie. Zelfde als jij en ik weet niet wat ik moet zeggen ik kan wel zeggen dat je het niet moet doen of iets. Maar ik wil het zelf ook 

Maar ik zeg wel dat je er echt met iemand over moet praten. Dan kan je kijken naar oplossingen

 

Xx


Hey Grenzeloos,

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt!

 

Zelfmoord lijkt misschien een oplossing voor je problemen, maar het is echt niet de oplossing! Ik begrijp je gevoelens goed want ik zit zelf ook in zo'n situatie en worstel hier ook erg mee.. Een spreekwoord die ik zelf erg mooi vind is '’Er is licht aan het einde van de tunnel'’.

Dat spreekwoord geldt ook bij jou! Er komen echt weer betere tijden aan!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opzoeken met 113 zelfmoordpreventie. Die zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0113 of via hun chatfunctie op hun site. Bellen met 113 is gratis en anoniem.

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 en ook dat is gratis en anoniem.

 

Misschien is het een goed idee om contact te zoeken met iemand die jij vertrouwd en om met iemand te praten over hoe je je voelt. Dat is misschien een moeilijke stap om te zetten, maar er zijn echt heel veel mensen in je omgeving die je kunnen helpen en ondersteunen om te kijken naar een oplossing. Je kan bijvoorbeeld met een familielid praten, met een docent / je mentor of een vertrouwenspersoon. Die mensen zijn er echt voor je en nemen jou ook echt serieus!

Als je praten eng vind kan je ook altijd een berichtje of brief naar iemand sturen waarin je verteld hoe je je voelt.

 

Heel veel sterkte gewenst!

 

Groetjes,

NaamNietBekend


-onnodige quotes verwijderd-

Hey geef niet op je bent zo sterk je hebt al dingen geprobeerd en dat is zo knap van je en blijf proberen en als er iets is ben ik er voor je en voel je niet bezwaard hè mensen zijn juist blij als ze je kunnen helpen


Hey grenzeloos,

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord! Ik weet hoe het kan voelen, maar er zijn altijd mensen die van jou houden.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Als je over je gevoelens wil praten kan je ook met ze bellen of chatten.

Wat kan helpen is met iemand erover praten zoals je mentor, vertrouwenspersoon, vriend(in) of iemand anders die je vertrouwd. Het kan opluchten en diegene die aan wie je het verteld kan je ook helpen en steunen.

Hopelijk voel je je snel weer fijner!

Groetjes iemand.


Reageer