zelfmoordneigingen komen terug

  • 20 February 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

hey, ik wil het niet gelijk heftig maken maar ik heb in januari 2023 een zelfmoord poging gedaan door middel van een overdosis, ik had destijds ook ooit een post gedaan op dit forum dat ik van plan was om het te doen en dus daarna de update met dat ik in het ziekenhuis terecht was gekomen

voor de mensen die hierbij terecht zijn gekomen omdat ze dat van plan zijn of die gedachtes hebben het is het absoluut niet waard en ik kan je zeggen dat het ook hartstikke veel pijn doet en het voelt alsof je je hele maag eruit gaat kotsen 

toen ik na 5 dagen ongeveer uit het ziekenhuis kwam heb ik er alles aan gedaan om positiever te zijn en dat ook zo te houden want waarschijnlijk ben ik bipolair en ik had dat gedaan in een ‘lage’ periode

het was sowieso al een hele uitdaging om fatsoenlijke therapie te krijgen omdat ik het idee had alsof ze me niet serieus namen omdat ik vooral gewoon ‘puber problemen’ had zeiden ze, en ik heb altijd het gevoel gehad dat ze me maar een beetje negeerde en het kleiner maken dan dat het is omdat ik 1 geen drugs gebruik of drink en ook niet mezelf pijn doe en 2 dat ik gewoon prima punten heb, gewoon goed in de groep lig en altijd in de makeup en fancy kleren zit

ik zal het nooit hardop zeggen maar ergens heb ik altijd gedacht dat ze daarom me echt 10x minder serieus aanpakken terwijl ik al miljoenen keren heb aangegeven dat ik echt hulp nodig heb en dat ik het niet langer trek en vooral voor mijn poging al

nu heb ik al een heel jaar geen lage periode meer gehad en was alles heel steady maar nu voel ik het er weer terug aankomen en heb ik ook weer zelfmoordneigingen, ik wil niks meer doen en vooral geen sociaal contact meer wat een groot teken bij mij is dat het weer slecht begint te gaan. Nu weet ik dat ik commentaar ga krijgen van vertel het je therapeut maar het zit allemaal gekoppeld aan jeugdzorg en  ik kan niet meer van die rare dingen zeggen of doen want dan komt iedereen in de problemen dus dat is oprecht geen optie.

is er iemand die zelf bipolair is die me kunnen helpen of mensen die hier verstand van hebben??? ik wil niet weer een poging doen want toen was ik nauwelijks bewust van wat ik aan het doen was omdat ik in een episode zat 

 

 

 


2 reacties

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne - De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +2

Hey anoniemx_04!
 

Echt naar dat je je zo voelt! Is er misschien iemand anders die je kan helpen? Misschien je bestie, een vertrouwenspersoon, etc? ik ben zelf niet bipolair btw, maar ik hoop toch dat ik je kan helpen. Zelf ook zm neigingen gehad, alleen nooit geprobeerd. Misschien kan je proberen om je sociale contacten op pootjes te houden als het ware? Ik snap dat dit heel erg lastig kan zijn enzo, maar misschien helpt het wel om je weer beter te voelen. En ja. Het spijt me als je dit niet wil horen, maar misschien is het een optie om het je ouders te vertellen? Met de duidelijke boodschap dat je echt niet weer een poging wil doen? Je ouders zullen waarschijnlijk best wel protectif zijn tegenover je vanwege je eerdere poging, dus ik denk dat ze het wel op prijs zouden stellen als je ze zou vertellen dat je je weer een beetje down voelt. Weet in ieder geval dat ik blij ben dat je poging vorig jaar niet heeft gewerkt, je verdient het om op deze wereld te zijn!

 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗

Reageer