Vraag

zelfmoordgedachtes van vrienden

  • 23 June 2020
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Hoi allemaal, 

Sinds een paar dagen is iemand uit mijn vriendengroep vaak chagerijnig en zegt hij vaak dat hij dood wil. Ik wil hem hier graag mee helpen ik weet alleen niet hoe want, als ik hem wil helpen zegt hij dat ik het niet hoe te weten.. 

Kunnen jullie helpen? 

Greetz♡︎♡︎


2 reacties

Hoi melsde!

Ik ben zelf ook depressief en heb zelfmoord neigingen. Ik zal je gewoon proberen uit te leggen wat ik als een depressief kind graag wil. Je moet naar hem/haar luisteren. En niet zo van zijn “wees gewoon blij” je moet hem/haar begrijpen. Als ie zegt dat er niks is geef haar/hem dan een grote knuffel.

Heyy

Ik ben zelf ook depressief en herken het gedrag van je vriend best wel. Vaak vind ik het niet fijn om over dingen te praten waar ik mee zit.  Ik wordt liever afgeleid. Je kan er denk ik het beste voor hem zijn door gewoon leuke dingen met hem te doen en hem bij alles te betrekken. Als hij er verdrietig bij zit kan je hem ook altijd een knuffel geven (als hij dat fijn vind) dat helpt vaak ook al een hoop. Je kan laten weten dat je er voor hem bent en een luisterend oor bieden wanneer hij zelf over dingen wil praten. Weten dat hij zijn hart bij jou kan luchten kan al een hoop schelen. Hij mag blij zijn met een vriend als jij. Succes!!

Xx heyitsme

Reageer