Vraag

zelfmoordgedachtes door autisme

  • 12 February 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

wat het dus is opzich kan blij zijn met het leven wat ik heb sommige mensen hebben het erger. ik heb gewoon ouders een goed onderdak en school enzo maar toch ik heb autisme en een vewerkingsstoornis en dat vind ik heel moeilijk ik vind het sociale contact gewoon lastig en als typen is dan lukt het wel of gewoon praktische vragen ofzo ook maar als is vraag aan iemand hoe was weekend in real life nee dat durf ik niet en het is ook lastig daardoor op school ik dus geen vrienden en ja durf minder te zeggen en ik zit op mbo bakken en dat is ook moeilijk als ik dingen minder snel verwerk dan ja is lastig met bakken enzo en ja ik wil wel graag de opleiding halen enzo maar dat word lastig zoals het nu naar uit zie haal ik het niet maar het kan veranderen en ja ik ben 17 maar ik lijk wel 14 ben maar 1,64 en ja kwa hoe eruit zie of dingen lijk ik jonger en dat niet fijn omdat mensen niet geloven dat je 17 bent en mensen gaan over je roddelen of dingen doen omdat je autisme heb en dat is niet leuk en i denk niet echt van ik ga nog wat bereiken dus een diploma halen of ergens kunnnen werken door me autisme en ja daardoor wil ik dus dood maarja dat durf weer niet te doen en dan hoor dan mensen die je kent of je oom het doen en dan denk waarom durf ik dat niet maar wel een keer geprobeerd maar niet vaak en ben niet elke dag sad ofzo maar gewoon blijvn leven zou ik niet willen maarja dat weet niemand dusja dit ongeveer 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @annoniem123x 

Voor Nederlands moesten we vorig jaar het boek daglicht lezen en dit boek gaat over een bakker met autisme die sociaal misschien de weg niet zo goed weet, maar die toch gelukkig is en zijn dingetje doet. Als je het boek gaat lezen zal je het wel uit moeten lezen of het einde op moeten zoeken om niet een raar beeld van die bakker te krijgen, maar toch het kon.
Als de sociale omgang om het bakken heen het leren lastiger maakt dan kun je dat ook altijd nog aangeven bij je docent, mentor of schoolleiding.
Zelfmoord is nooit de oplossing en ook al hebben anderen het misschien slechter, het is een makkelijk middel om van alle problemen af te komen. Het is normaal dat je er heen neigt gezien je situatie, maar je bent gelukkig dus probeer dat geluk vast te houden en laat het negatieve gaan. 
Zelf heb ik ook autisme en ik ken genoeg jongeren die het ook hebben en die leven zelfs met zelfmoordgedachten nog een gelukkig leven dus ik hoop dat het jou ook gegund is en we over een paar maanden zien dat je dit jaar gehaald hebt.
Groetjes DDP

Reageer