Skip to main content

hey, ik heb heel veel last van zelfmoordgedachtes de laatste tijd, vooral door school stress, faalangst en hoge verwachtingen 😞 heeft iemand advies?

Hi,

als de zelfmoord gedachten te heftig worden kan je 113 (zelmoordpreventie) of als je niet durft te bellen kan je ook chatten met hun.

of leid jezelf af, door iets te doen wat je leuk vind. Je kan bv keihard muziek luisteren (dat helpt tenminste voor mij) of een stukje rennen. Als je niet van sporten houd kan je ook tekenen. Het hoeft niet mooi te zijn je kan bv gwn krassen. 

Klinkt miss heel stom dat ik dit ga zeggen maar vraag om hulp. Voordat het erger wordt

Wat betreft school kan je een planning maken. Ik heb zelf ook problemen met school dus ik kan je daarmee niet mee helpen

Ik hoop dat dit helpt.

 

~ Alex


Hoi @yeji. , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Zoals @Alex_ al aangeeft kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via 0800-0113 of  www.113.nl. Ook kun je De Kindertelefoon elke dag bellen van 11:00 tot 21:00 (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. 

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon


Reageer