Skip to main content

Zelfmoordgedachten worden steeds erger.

• January 21, 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Goedenavond

Zoekende Vlierbloesem hier (degene die deze discussie heeft gestart).

Ik zou graag iets willen vertellen aan jullie.

Mijn ouders zijn al 8 jaar gescheiden en dat brengt ruzies en situaties met zich mee. Situaties waarvan je denkt: "Moet er hier serieus over gediscussieerd worden "? Het vonnis over de verblijfsregeling bij mijn ouders laat op zich wachten. Intussen ben ik vrienden aan het maken (die ik nooit echt heb gehad )op een school waar ik in 1ste instantie niet wou naartoe gaan(ik moest dan verplicht naar die school omdat het vonnis er nog niet was.) om dan vervolgens (sommigen onder hun) alleen achter te laten.

In het oude vonnis staat er dat de weekends in de oneven weken voor mijn mama zijn. Althans dat zegt mijn vader. Mijn mama is per ongeluk gemist van weekend in haar werk regeling waardoor ze nu moet werken in de weekends dat ik bij haar ben. Daardoor is er ook niemand thuis het hele weekend.

Gisterenavond (vrijdag 17/01/2025) was normaal het weekend voor haar. Mama had een aantal dagen ervoor gestuurd dat er niemand thuis zou zijn. Toch bracht papa mij en hij wou bewijs inleveren aan de politie dat ze niet thuis was en dus niet keek achter haar dochter.

Ik ben toen een discussie begonnen met hem om te zeggen dat ze wel keek achter haar dochter en zorg draagt voor mij. Maar mijn vader staat gekend om zijn egoïstisch zijn en altijd gelijk willen hebben. Deze discussie was groot en heftig,ik heb dit onopgemerkt gefilmd en doorgestuurd naar mijn mana van wat er gebeurde in de auto.

Ik denk momenteel eraan om uit het leven te stappen. De situatie van gisteren samen met al de andere situaties waar ik me in bevind zijn te veel voor mij en helpen zeker niet om van de zelfmoordgedachten af te komen. Deze gedachtes worden erger met elke seconde en zo is het niet meer mogelijk om er mee te leven.

Op school en andere omgevingen doe ik alsof er niets aan de hand is,ik niet mentaal gebroken ben,dat ik een gelukkig leven leid en een goede leefsituatie en leefomgeving heb. Om dan vervolgens 's avonds in mijn bed te huilen, omdat ik het allemaal niet meer aan kan, mentaal gebroken ben, een slechte opgroeing meemaak, en ondanks al mijn vrienden,toch geen steun terugvind. Het voelt alsof ik in een diepe put ben gevallen,zonder einde. Tot ik er uiteindelijk zelf mee stop en de keuze gemaakt is...

Groet

2 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • January 21, 2025

Hi ​@Anoniem426 ,

Wat naar om te lezen dat het niet zo goed gaat met jou… En ook heel lastig dat je zo tussen jouw ouders in staat! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.
In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi Zoekende Vlierbloesem. 

Wat een nare situatie. Het voelt alsof jij het steeds lastiger vindt om het op school te verbergen.. ? Ik weet niet goed of je in België een Veilig Thuis voor kinderen is, maar ik denk wel dat het slim is om het aan te geven aan iemand. Goed dat je dit hebt gefilmd. Volgens mij staan er regels gemaakt over wie en wanneer.

Wat zou je ideale oplossing zijn? Als alles kon en mocht. Hoe zou jij echt een gelukkig leven hebben? Het niet hoeven te verbergen (dit hoeft sowieso niet hè).. 

Ik snap dat het lastig is, maar ik denk wel dat het slim is om het op te lossen. Ervoor zorgen dat jij kan bepalen wanneer jij bij wie wilt zijn. 

Sorry als ik je niet hebt geholpen, bij de Kindertelefoon hebben ze hele goeie tips hoor :) 

Super veel liefs

Nieuwsgierig Aapje