Skip to main content

Hoi ik ben Dennis een 15 jarige jonge met autisme/lvb,ik voel me de laatse tijd heel erg leeg en ik heb heel vaak zelfmoord gedachtes ik doe ook al me zelf snijden ik weet gewoon niet meer wat ik moet ik ben helemaal in de war en ik ben bang voor wat ik me zelf aan kan doen ik durf het ook tege niemand te zeggen die ik ken daarom vraag ik hier om tips/hulp als jullie dat hebbe

Hoi @D_ennis ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Hey Dennis, ff zodat je het weet ik ben een meisje van 15. Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij, ook met snijden en zm gedachtes. Heb je hulp van iemand voor je autisme? Een therapeut of iets? Het is namelijk wel heel belangrijk dit te delen met iemand die je kunt vertrouwen. Ik wil je heel graag helpen dus ik ga d’r gwn een paar tips ingooien van mijn behandelaren waar ik zelf ook niets mee doe:) 

 - zorg ervoor dat je altijd iets bij de hand hebt van een elastiekje of iets voor als je de neiging krijgt. Zo heb je in ieder geval wat voor in de handen.

- geen idee met wat je het doet en dat hoef ik ook helemaal niet te weten wantja triggers maar als het kan kun je plakband om hetgene doen waarmee je het doet zodat als je de neiging krijgt je eerst al dat spul eraf moet halen

-je kan ook iets gaan doen van tekenen ofz als je t wilt doen dan heb je iets in je handen bij mij werkt ie niet maar wie weet

-je kan ook met lijm of tape dat plakken op de plek waar je wilt doen

kweenie of je der iets aan hebt maar hey je weet het nooit 🙂 het belangrijkste is dat jij weet dat er iemand is waar je mee kan praten so here I am haha  der zijn zo veel mensen die om je geven en je willen steunen dus maak der gebruik van! 
ps! Verzorg je wonden goed het is niet erg als het een paar keer niet lukt het njet te doen maar goede verzorging is heel belangrijk!

 


Reageer