Zelfmoordgedachten

  • 14 March 2023
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

 

Ik ben bijna 12 jaar, zit in groep 8; en zie vaak m'n leven niet meer zitten..

 

Ik heb weinig vriendinnen waar ik dingen tegen kan vertellen, terwijl ik met veel dingen zit.. Ik heb ook veel negatieve gedachtes (zoals: ik ben waardeloos, ik ben stom, ik ben lelijk, ik kan hier beter niet meer zijn) en ik vergelijk me vaak met anderen (over dat andermans leven veeel leuker is) Ik ben ook onzeker over m'n lichaam. Veel meiden in mijn klas hebben al borsten en bij mij gebeurt er nog niks, ik denk dat ik dan gewoon raar ben ofzo. Ik huil elke dag wel na school, want er gebeuren suuperveel dingen waar ik niet tegen kan.

 

Ik hoop dat iemand me alsjeblieft kan helpen!

 

Bedankt voor het lezen!


4 reacties

Hoi,

Wat vervelend dat je je zo voelt! Misschien moet je er eens over praten met je ouders? Of je zegt het tegen je juf/meester, misschien kunnen zij je er veder mee helpen?
In elk geval wens ik je heel veel sterkte, geef de moed niet op❤️

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

vertrouw me leven kan soms echt hard zijn. Ik weet dat het lastig is, maar probeer jezelf niet met andere te vergelijken (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Het maakt het alleen erger, iedereens lichaam is anders, en iedereen gaat op zijn eigen tijd in de puberteit. Als je niet voelt dat je je vrienden kan vertrouwen kun je 2 dingen doen, 1. Dichtere band maken, je kunt vaker met ze afspreken, leuke activiteiten doen enzo.

Of 2 je hoeft ze niet achter te laten, maar je kunt ook proberen andere te leren kennen. 

Groep 8 is bijna voorbij, je kunt het volhouden, je kunt altijd aan je ouders vragen om therapie, en forum helpt ook heel erg als je niet weet tegen wie je moet praten, en vertrouw me je bent echt niet waardeloos, iedereen krijgt een leven, en het is jouw keuze wat je ermee doet, maak er het meeste van, eindig het niet zo vroeg. 

Hoop echt echt dat dit helpt,

blijf sterk:)) <3

Badge

hi ik wil even zeggen ik zit in  de 2de en heb ok nog geen borsten en ben nog niet ongesteld enz dat is niet heel erg dat komt wel 

stay strong het komt goed xxx

Reputatie 6
Badge +3

hey, ik zou toch opzoek gaan naar goede vrienden aan wie je veel kunt vertellen, die betrouwbaar is en jou waardeert. als ik eerlijk ben, die mensen zijn zeldzaam. meestal zijn deze mensen personen die zelf ook weinig vrienden hebben waarmee ze kunnen praten. Over je lichaam hoef je geen zorgen maken. je bent niet raar. Er zijn echt heel veel mensen die pas ergens op de middelbare secundaire geslachtskenmerken krijgen.  waarschijnlijk is het gewoon toeval dat veel mensen in jouw klas vroeg zijn. Dan over dat andermans leven beter is: probeer je leven leuker te maken. Klinkt waarschijnlijk erg onnodig als je zelfmoordgedachten hebt, maar als je je leven in sommige opzichten leuker kunt maken, krijg je meer vertrouwen. focus bijvoorbeeld op een hobby, een droom of een leer die jou aantrekt of waar jij graag goed in zou willen zijn. zorgt ook voor afleiding bij negatieve gedachtes over jezelf. ik hoop dat je iets hiermee kunt.

houdt de hoop, je bent nog jong, een bijna onbeschreven blad dat nog alle kanten op kan :)

Reageer