Vraag

Zelfmoordgedachten

  • 23 September 2020
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

hi

Ik ben nu 13 bijna 14 jaar oud en ik denk eraan om zelfmoord te plegen.

Mijn ouders vinden school of zorgen dat ik mijn klusjes doe belangrijker dan te denken aan wat er in mijn gedachten zit.

Ik weet niet wat ik moet doen wat mijn ouders zijn veel te streng en worden boos om de kleinste dingen. Ik ben bang voor hun reactie als ik dit zou zeggen.

Kan iemand me even helpen zoeken naar een oplossing???

Gr. 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Heey, 

Ik vind het heel vervelend te lezen dat jij je zo naar voelt.

Kan je misschien een beetje wat meer uitleg geven over de situatie?

Heb je hierover ook met iemand gepraat? (Goede vriend/vriendin, mentor)

Ik zelf heb ook met deze gedachten te maken gehad (nog steeds) wat ik probeerde te doen is te denken aan alles wat wel goed gaat. Dus kijk even voor jezelf wat gaat wel goed, schrijf maar is 3 dingen ofzo op. Het beste is als je dat elke dag doet, in de avond gewoon even op schrijven wat goed ging die dag of zeg het tegen je zelf in de spiegel of tegen iemand. 

Ik hoop dat dit je iets helpt, onthoud dat je ook altijd de Kindertelefoon mag bellen of chatten. 

Het komt goed!

Ciaoo x me

heyy :)

ja ik snp je eigenlijk wel, mijn ouders zin ook zo. Dit linkt raar wat ik je ga zeggen maar meestal is dit wel zo, je ouders hebben de impressie dat je nog een kind van 5 bent ofzo. Ze weten dat je een puber bent en dat dringt gewoon niet door, ze kenden al 13jaar de gelukkige jij en ze zien alleen de goede kant van jou. Ze gaan dit niet beseffen tot jij de slechte kant toont. Bij strenge ouders kan het gebeuren dat ze je naar een psycholoog sturen. (AANRADER: Ga eerst even chatten met kindertelefoon medewerkers of een leerkracht (kan gevaarlijk zijn er is een kans dat ze het tegen je ouders vertellen en gaan bozer worden omdat je het niet eerst aan hun vertelde) of naar je meest vertrouwde contact)

groetjess

heyy :)

ja ik snp je eigenlijk wel, mijn ouders zin ook zo. Dit linkt raar wat ik je ga zeggen maar meestal is dit wel zo, je ouders hebben de impressie dat je nog een kind van 5 bent ofzo. Ze weten dat je een puber bent en dat dringt gewoon niet door, ze kenden al 13jaar de gelukkige jij en ze zien alleen de goede kant van jou. Ze gaan dit niet beseffen tot jij de slechte kant toont. Bij strenge ouders kan het gebeuren dat ze je naar een psycholoog sturen. (AANRADER: Ga eerst even chatten met kindertelefoon medewerkers of een leerkracht (kan gevaarlijk zijn er is een kans dat ze het tegen je ouders vertellen en gaan bozer worden omdat je het niet eerst aan hun vertelde) of naar je meest vertrouwde contact)

groetjess

iemand had mij dit zelfde gezegd ik was helemaal in de war hahahaha. ik zat in een depressie door heartbreak maar die is nu over, door een depressie ga je echt veel beter de wereld begrijpen en je jezelf herkennen en de echte jij leren kennen.

Reageer