zelfmoordgedachten

  • 24 June 2020
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik ben het echt allemaal even kwijt. Het gaat al heel erg lang niet goed thuis. Mijn broer en broertje krijgen veel meer aandacht dan ik en alle aandacht die ik krijg is negatief. Ik doe alles fout en mn broer zegt altijd dat ik beter dood kan zijn. 
 

Mn vriendengroep is uit elkaar aan het vallen en mijn vaste vriendinnen doen steeds vaker dingen zonder mij. Ik heb 1 beste vriend die ik vertel over alles maar daar ben ik nu ook mee gestopt omdat ik hem niet meer lastig wil vallen.

Afgelopen week hoorde we dat mn broer kanker heeft. Nu zijn mn ouders nog veel meer voor hem gaan zorgen en zijn ze mij helemaal vergeten.

Ik loop al ontzettend lang rond met het idee om zelfmoord te plegen. Maar hier wil ik wel echt heel graag hulp voor zoeken. Ik heb alleen geen idee hoe?!

de huisarts is nu door de kanker van mn broer heel nauw betrokken bij ons gezin, dus dat voelt niet meer als een fijne en veilige plek. Een vertrouwenspersoon via school is ook geen optie want ik studeer al en op mijn school is dat heel slecht geregeld. 
Kan iemand mij helpen? Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?


5 reacties

Hii, echt super naar dat je je zo voelt. 
plss geen zelfmoord plegen. Ik snap dat het er op dit moment voor jou super naar uitziet, maar probeer het tegen je ouders te zeggen, je vrienden ofzo. En ik snap dat je dat op dit moment absoluut niet wil doen en je bang ben voor hun reactie, maar je moet het echt tegen iemand vertellen. Zelfmoord is geen optie ook al ziet het er nu al zo naar uit, je weet nooit wat er later in je leven gaat gebeuren. En vertel het echt tegen je vrienden je valt ze daarmee namelijk echt niet lastig.

Heyy, 

Wat goed dat je het hier in ieder geval hebt gedeeld. Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Er zijn zoveel mensen die om je geven, je beste vriend, je ouders en je broers ook, ookal maken ze af en toe opmerkingen. Heb je weleens tegen ze gezegd dat je de opmerkingen over zelfmoord niet erg fijn vind. Dan kunnen ze er misschien rekening mee houden. 

Ik snap dat er door de situatie van je broer op dit moment wat meer aandacht naar hem gaat, maar dat betekent niet dat je jezelf helemaal weg moet cijferen, jij bent nog steeds net zo belangrijk. Dat mag je echt wel zeggen tegen je ouders. En stel je vind dat niet fijn dan kan je altijd voorstellen om iets leuks samen te doen zoals een spel ofzo dan ben je toch een beetje samen bezig en is er ook aandacht voor jou. 

Omdat je zei dat je rondloopt met zelfmoordgedachten denk ik wel dat het verstandig is om hulp te zoeken. Je bent je vriend echt niet tot last als je erover praat. Hij heeft veel liever dat je er met hem over praat dan dat je er dadelijk niet meer bent. Echt waar. Daar zijn jullie vrienden voor. Ook lijkt het me goed om het er toch met je ouders of huisarts over te hebben. De huisarts is namelijk degene die je kan doorverwijzen naar een praktijkondersteuner of psycholoog. Je kan ook altijd kijken of je eventueel bij een andere huisarts gerecht kan als dat prettiger voor je voelt. Maar probeer in ieder geval bij iemand hulp te zoeken. 

Je hebt nog een heel leven voor je. Laat de gedachtes je niet tegenhouden. Dit is heel erg moeilijk af en toe, trust Trust me I know, maar probeer het. Praten met minimaal één persoon kan al een hoop schelen. Het lucht echt op en ze zijn er voor je. Ik weet zeker dat je vrienden voor je klaarstaan. Ze geven om je. En ookal ken ik je niet, ik geef ook om je, dus ik hoop dat het snel weer beter gaat. 

 

Xxx van mij

Heyy

Het is oké. Dat is het eerste wat ik wil zeggen. Het is oké om je een beetje “vergeten” te voelen. Dat gebeurd bij iedereen wel eens.
Dat je zelfmoord wilt plegen is minder oké. Dat je gestopt bent met praten met die goede vriend van je mag je zeker niet doen. Vindt ie niet erg hoor! Ik had ooit ook een best friend, was een meisje, ik ben een jongen. Ik vond het ook helemaal niet erg als er iets met haar was, zo is dat nu eenmaal als je een beste vriend(in) hebt. Zo denkt je beste vriend er ook over, ben ik zeker. Praat er gewoon lekker over met hem.

Voor het geval je niet met je beste vriend wilt praten , je kunt altijd met de kindertelefoon bellen of chatten. Ook bestaat er zoiets als zelfmoordlijn ( in België in ieder geval). Kun je ook mee bellen als het ff niet gaat.

Komt allemaal wel goed!

Groetjs

Heyy, hoe gaat het inmiddels met je? Gaat het al ietsje beter en heb je iets aan onze tips gehad of gaat het eigenlijk nog een beetje hetzelfde?

Ik hoop dat het snel beter met je mag gaan!

Xxx

Reputatie 2
Badge +1

hey,

allereerst wens ik je heel veel sterkte en wil ik zeggen dat zelfmoord absoluut geen oplossing is.

bel met stichting 113 daar zitten experts die je kunnen helpen en praat erover met een familie lid of een mentor als je die op het hoger onderwijs hebt 

maar zelfmoord is absoluut geen goed idee het zit nu tegen maar er komen nog een heleboel mooie momenten in je leven 

en als het thuis echt niet gaat ga dan een huis zoeken of bij een familie lid wonen 

heel veel sterkte 

Reageer