zelfmoordgedachten

  • 6 November 2019
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi. Ik had een aantal dagen geleden ook al een topic geplaatst, maar ik vind eigenlijk dat ik het daar nogal op een slechte manier heb uitgelegd, dus ik heb besloten om een nieuw topic te maken.

Ik heb dus best erge sociale angsten en ben nu al iets van 5 jaar heel eenzaam, maar ik begin me sinds kort pas echt steeds depressiever erover te voelen en het wordt gewoon steeds slechter, tot op het punt dat ik echt zelfmoordgedachten nu heb. Als ik naar buiten iets ga/moet doen ofzo, dan zie ik gewoon iedereen die wel vrienden heeft en het gewoon gezellig, ook op social media enzo, en dan voel ik me gewoon heel alleen staan, ik heb ook al met zoveel psychologen gepraat, maar het helpt allemaal niet…

Mijn ouders zijn echt nog de enige mensen die er voor zorgen dat ik geen zelfmoord durf te plegen, omdat ik het hun gewoon niet aan wil doen natuurlijk, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen...


2 reacties

Heyo,

Ik heb/had ongeveer het zelfde als jou. Ook ik vind het erg moeilijk om contact te leggen bij mensen. Ik weet meestal niet goed wat ik moet zeggen, of op een vraag/ antwoord moet reageren. Ook ik voelde me vaak erg eenzaam. Ik heb wel wat vrienden, maar die wonen in Engeland, die ik trouwens nog nooit in reallife heb gezien.

Het gaat tegenwoordig wel een heel stuk beter. Dat komt vooral door Twitch waar ik actief op ben. Ik hou zelf erg veel van gamen en streamen van games leek me ook heel leuk. Nu 1 jaar later heb ik 2500 volgers, een aantal subs, en heel wat leuke mensen ontmoet. Dit is allemaal via Discord en Whatsapp,  dus nog nooit face to face. 

Ik vind chatten met mensen nooit moeilijk, omdat ik dan kan nadenken over wat ik zou kunnen zeggen.  Dus ik zou mezelf niet meer eenzaam noemen. Heb dan geen vrienden in me omgeving, maar de online community is fantastisch. 

Heb je misschien zelf een hobby dat je echt heel leuk vindt ? Meestal zijn daar ook meerdere mensen te vinden, misschien kan je is met hun praten of chatten. Of in de klas proberen contact te leggen met mensen. 

Psychologen zijn in mijn ogen allemaal nutteloos als het gaat om sociale vaardigheden.  Ik heb zelf ook nog 1 psycholoog maar daar praat ik alleen over mijn zm gedachten, plannen, etc. 

 

Ik heb zelf eigenlijk ook geen andere ideeën hoe je hiervan af zou kunnen komen, behalve zelf opzoek te gaan naar aansluiting. Bijvoorbeeld online. Of bij een sportvereniging. Maar er zijn vast en zeker nog wel andere helpende forumleden hier die tips kunnen geven. Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Dat zou zonde zijn alles wat je nog zou moeten mee maken of zou moeten zien. En je ouders die zullen voor de rest van hun leven met jouw dood moeten leven. En de dood is het meest mysterieuze iets. Stel je voor dat je naar je dood ergens zit waar je voor eeuwig alleen bent. 

 

Hopelijk krijg je snel goede tips van de andere forumgebruikers. Ik wou alleen zeggen dat je niet de enigste was, en hoe ik er uit ben gekomen.

 

See ya!

Spookyzx.

Bedankt voor je reactie! Lijkt me wel leuk om eens een stream te zien ofzo, zit ook best vaak op twitch en discord. Wat ik trouwens misschien had moeten zeggen in de topic, ik heb wel heel veel online vrienden en vind het ook een stuk minder eng om te chatten online, maar het is nog steeds dat ik het ook wel fijn vindt om wat dingen te doen met andere mensen ofzo, want die online vrienden ga ik ook nooit in real life zien..maar misschien is het toch beter dan zelfs geen online vrienden

Reageer