Skip to main content
Vraag

Zelfmoord wegens ruzie met vriendinnen

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Ik wil er niet meer zijn. 

Ik heb voor de kerstvakantie een ruzie gehad met mijn enige 2 vriendinnen. We hebben net een gesprek gehad en ik heb meerdere keren geprobeerd mijn excuses aan te bieden. Ze heeft het niet geaccepteerd. Ik ben alles verloren. Alles. Die 2 meiden waren mijn beste vriendinnen. Ik weet niet meer wat ik wil. Ik moet morgen weer naar school. Ik zit op de plattegrond naast 1 van ze. Ik kan niet meer. Heeft iemand advies?

14 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 7 januari 2025

Hm wat lastig dat ze je excuses niet willen aannemen! 

Misschien kan je het even tijd geven nog en in tussen tijd even bij iemand anders gaan zitten? 

Voor gedachten over zelfdoding kan je altijd contact opnemen met 113. Ook kan je met de kt bellen of chatten.

Sterkte!

Liefs 

Anoniem789 

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 57 reacties
  • 7 januari 2025

Hoi ​@AanNOonNOonNIieEMm  wat vervelend!

Ik heb ook zo´n vriendin maar gelukkig heb ik andere vriendinnen die mij dan steunen of andersom

na school ontmoet je nieuwe mensen 

en ik denk dat het goed komt bij mijn vriendin gaat ze eerst middelvingers sturen en schelden en dan na maximaal een week gaat het weer

ik hoop het beste voor je maar onthoud doe niks

laat het even luchten

(tip) voor afleiding voor het piekeren kijk ik live streams, youtube of luister ik muziek

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 8 januari 2025

kijk. Ik weet niet in welke klas je zit. Maar de mensen waar je op de middelbare of basisschool vrienden mee bent zijn niet voor je hele leven je vrienden. Wat ik zou doen als ik jou was is op jezelf focussen. Ontwikkel nieuwe hobbies of doe wat leuks met je ouders. Zolang je maar verder gaat kalmeert het vanzelf en realiseren andere meiden echt wel hoe cool je bent en krijg je misschien wel nieuwe vrienden!! Ik heb zelf ook volgehouden en heb nu meer vrienden dan ooit. Mijn grootste tip is als het echt niet meer lukt en je echt niks anders meer kan verzinnen dan er een einde aan maken. Ga slapen. Het helpt. Het is een soort tijdelijke rust. En daarna gaat het meestal al wel ietsjes beter.

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@Anoniem789 

Bedankt voor de tip, ik zal eraan denken

groetjes

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@Chrissy,

Dit is anders. Ze hebben echt laten zien dat ze me haten. Dit gaat niet meer verbeterd worden zo. Wel bedankt voor het meedenken :)

Groetjes

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@Jane 

Ik zit in de tweede klas. Je hebt gelijk, al heb ik wel gehoopt dat deze vriendinnen permanent waren. Ik dacht dat ze leuk waren en ik ze kon vertrouwen. 

Ik wil wel op mezelf focussen maar dat vind ik lastig als ik ze zie. Ze zitten bij me in de klas en ik zit naast ze op de plattegrond. Meestal zijn ze ook heel aanwezig, waardoor ik me ook niet kan afleiden van ze. 

Ik ben een introvert en vind het moeilijk om met nieuwe mensen contact te zoeken. Er zijn wel een paar meisjes die ik ken en wel aardig zijn, maar ze zijn niet mijn type mensen. Ik ga wel proberen contact met ze te nemen en daar vrienden te zoeken. Dat vind ik wel moeilijk.

Bedankt voor je hulp

groetjes

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 9 januari 2025

hoi,

wat stom voor je…

ik hoop dat je al wat bent bekomen, als je aan zelfmoord denkt is het echt erg en moet je verdere hulp inschakelen best! de zelfmoordlijn zoals eerder aangehaald door ​@Anoniem789 is een hele goede optie, voorderest een eventuele eerstelijns psycholoog of CLB. Ik weet niet in welk land je woont maar in België heet die lijn 1813.

Veel sterkte!

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey, ​@Smekbeer,

Bedankt voor je reactie. Ik denk nu niet echt meer aan zelfmoord. Wel heb ik het een beetje moeilijk met vrienden vinden. Het zal hopelijk allemaal wel goed komen.

Groetjes

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Fijn om te horen ​@AanNOonNOonNIieEMm.

Vrienden zoeken is ook lastig - voor mij tenminste. Als je op een teamsport of andere team-/samen activiteit gaat, helpt dat wel.. 

Veel liefs

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@nieuwschierig_aapje,

Ik zit niet op een sport, dus ja dat is al een optie minder.

Mijn doel voor nu is eigenlijk gewoon puur (echte) vrienden zoeken.  

Ik vind het moeilijk om dit lang zonder vol te houden. Ik heb nu toetsweek. Ik zie al de meiden van de klas zo lekker gezellig samen kletsen enz en ik zit en sta overal alleen. In de pauze tussen de toetsen sta ik ook alleen bij mijn kluisje. Ik mis de vriendschap…

Nog bedankt voor het meedenken

Groetjes

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

@AanNOonNOonNIieEMm 

Heb je een sport waar je misschien op kan/wil?

Succes met de toetsweek! 

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@nieuwschierig_aapje 

Sorry ik ben een tijdje niet online geweest. Er zijn afgelopen tijd veel dingen gebeurd. Ik geef even een kleine update:

Heel de klas weet nu dat we ruzie hebben maar niet waarover enz. Een paar kinderen hebben aan mij gevraagd wat er aan de hand was - aangezien ik ‘ineens’ de hele tijd alleen was - en ik heb ze gewoon alles verteld, ze staan nu aan ‘mijn kant’. Ook de meisjes van mijn klas doen aardig tegen me. Helaas ben ik nogsteeds wel overal een laatste keus maar ik kom er doorheen. Ik heb nu ook mensen waarmee ik in de pauze kan chillen. 

Ik heb een tijdje terug alles aan mijn mentor verteld. Ze heeft goed geluisterd naar me maar helaas niet veel advies gegeven.. Er is eerst een gesprek gekomen met mij en de ene vriendin waarmee mijn vriendschap het sterkst was. Ze zei dat ze het zogenaamd ‘moeilijk vind om mij zo alleen te zien’. Echt bullshit. Een weekje later kwam er nog een gesprek met de andere vriendin erbij (die vriendin die erbij kwam heeft mij uit de vriendengroep gezet. We waren een drietal en er zaten meestal  gewoon 2 meiden bij ons).  Ik ben toen redelijk boos geworden. Dat heb ik weinig laten merken (hoop ik). Er werd ineens enorm gelogen. Laten we de vriendin waarmee ik de sterkste vriendschap had Laars noemen en diegene die ik haat Olijf. Laars en ik hebben elkaar altijd al gesteund en geholpen. We vertelde elkaar alles. Tijdens de ruzie zat Laars ertussen. Ik ben toen vrij onzeker geworden en dacht dat ze aan Olijfs kant stond. Want meestal met eigenlijk alle ruzies was het 2 tegen 1. Ik was altijd alleen. De ruzie vond plaats in de kerstvakantie. Ik heb veel geappt en dingen gestuurd over hoe ik me voelde. Dit besprak ik alleen met Laars. Een paar weken na de toetsweek, liep Laars ineens allemaal screenshots van onze chat te maken. Ze deed dat via snapchat. De app waar ik heb gepraat over hoe ik mij voel. Ik ben naar mijn wiskunde docent gegaan omdat ik dit gewoon echt geen fijn idee vond. (ik had wiskunde na de pauze dat dat gebeurde). We hadden een gesprek en ik vroeg haar om die screenshots te verwijderen. Ze zegt nee en wil ze bij het gesprek met mij, Laars en Olijf gebruiken. Ik zeg dat dat nog lang zou duren (want ik wilde niks meer met Olijf te maken hebben) en ze zei dat ze me niet vertrouwde. De wiskunde docent stond volledig aan haar kant. Hij zei dat alles wat gestuurd is kan gebruikt worden tegen me. Hij had gelijk maar hij heeft er niks tegen gedaan. Daarna was de voorjaarsvakantie. In de eerste week van school na de vakantie zou er een gesprek plaatsvinden. Op die dag bleef Laars ineens helemaal dwingen dat Olijf mee zou praten. Ik heb constant herhaalt “nee”. Maar ze bleef doorgaan. Ik ben gelukkig kalm gebleven. Mijn woede was namelijk deels verdwenen omdat ik thuis boks op de bokspaal en hun hoofden voor me verbeeld. Het lukte me dus ook om redelijk kalm te blijven tijdens dat gesprek (waar ik aan het begin al over had verteld). Daarna wilde de mentor dat er ook een gesprek met zn drieen zou komen om ‘de vriendschap goed af te sluiten’. Mooi niet dat dat gaat gebeuren. De week erna kwam dus dat gesprek met zn drieen. We konden heb niet afmaken omdat de les klaar was. (we waren naar een apart lokaal gelopen voor het gesprek). Ineens zei Olijf:” ja en in de ochtenden had ik ook geen zin meer om naar school te gaan omdat ik bang was dat jij weer  boos zou worden”. Dat maakte me ZO enorm boos maar ik heb me ingehouden. Olijf heeft me nooit geholpen met mijn gevoelens. Wel met Laars. Toen ze Laars zag huilen rende ze naar haar toe. Toen Olijf me zag huilen bleef ze gewoon zitten waar ze zat en Laars is diegene die me kwam troosten. De mentor was trouwens bij beide gesprekken aanwezig. Tijdens het gesprek met zn drieen (Olijf, Laars, de mentor en ik maar ik tel de mentor niet mee) zei Laars ineens “ja ik wilde je wel groeten of tegen je praten enzo maar je liep iederen keer weg”. Er gebeurde 1 keer dat zei haar eten pakte uit haar kluisje in dezelfde gang waar ik mijn kluisje had. Ik stond bij mijn kluisje (we waren de enige in die gang, overal was het druk) en ik was aan het wachten op het antwoord van mijn ‘vriendin’ via de app want ze zou vertellen waar ze zat zodat ik daar ook pauze kon houden. Toevallig toen Laars net bij haar kluisje kwam kreeg ik antwoord en ben dus weggelopen. Dat is wat er gebeurde en nu denkt ze dat ik haar negeer. Dat doe ik ook maar ze heeft 0 moeite gedaan om contact te zoeken maar nu wil ze wel dat ik gewoon hoi zeg of ga glimlachen naar haar in de gangen. Ik heb nee gezegd tijdens het gesprek dat ze dat vroeg. Ik zei “nee sorry hoor dat ga ik echt niet doen. We hebben net zo een grote ruzie gehad en dan wil je dat ik ga lopen glimlachen naar je alsof er niks aan de hand is! Dat ga ik echt niet doen”. De mentor zei wel dat het niks kost om hoi te zeggen maar ik zei “sorry maar voor mij zijn ze net zoals alle andere mensen hier op school. Vreemden”. Ik weet niet meer wat daarop gezegd is maar daarna was het gesprek afgelopen.  

Mijn vader zei dat Laars me ook wel een beetje mist en dat ziet hij hierin terug. Ik vind dat moeilijk te geloven nadat ze me zo hard heeft laten vallen op het moment dat ik haar het meest nodig had.

Ohja en ik zag Olijf en Laars nog echt enorm veel over me roddelen en me uitlachen in de lessen. Ze denken dat ik niks merk maar dat doe ik zeker wel. Olijf ziet nu dat ik contact probeer te zoeken bij alle andere meiden van de klas en Olijf probeert ertussen te komen. Ze doet nu overdreven bij alles. Ze biedt ineens alles aan; kauwgom, elastiekjes, water (bij gym). Gelukkig neemt bijna niemand iets aan (omdat ze het niet nodig hebben). Maar ook een keer toen het populairste meisje van de tweede klassen iets vertelde wat erg was, zag ik het neppe gezicht van Olijf. Ik kan het me nog voor mijn gedachten halen zo nep was het. 

Sorry voor het lange bericht. Nog terugkomend op ​@nieuwschierig_aapje  bericht, ik vind op dit moment geen enkel sport echt leuk, maar ik doe wel thuis aan boksen, om de woede weg te nemen. 

Toetsweek is ook enorm slecht gegaan omdat heel die ruzie te veel in mijn hoofd zat,,, 

Maar nog bedankt voor het meedenken!

En voor de mensen die de tijd hebben genomen om dit allemaal te lezen, bedankt!

Groetjesss

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@AanNOonNOonNIieEMm

Jammer van die toetsweek, maar fijn dat je iets hebt gevonden waar mee jij je emoties kan wegslaan (letterlijk).

Goed dat je er iets mee hebt gedaan. Olijf (en misschien Laars) lijken me niet zo lieve mensen, maar ja…

Liefs,

Nieuwschierig Aapje 

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@nieuwschierig_aapje ,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om heel het bericht te lezen.

Laars was een eerlijk en goed persoon. Ze doet raar en ik denk dat het komt vanwege Olijf. Laars heeft namelijk weleens gezegd tegen me dat ze geen nee durft te zeggen tegen Olijf. Laars vertelde mij alles en ik vertelde Laars alles. Blijkbaar geen goed idee geweest dus want ze kan het allemaal tegen me gebruiken en dat doet ze ook. Ik had dat nooit verwacht van Laars. Aangezien ze op de basisschool gepest werd. 

Olijf loopt de boel ook te manipuleren. Ik heb nogsteeds een enorme haatgevoel voor Olijf. 

Ik heb haar een tijdje terug per ongeluk smerige bitch genoemd.. had ik niet moeten doen maar er zat gewoon te veel woede in me. Het ging echt per ongeluk maar ik vond het wel fijn dat ik dat gezegd heb :)

Ik weet alleen niet echt hoe ik nou verder moet. Ik heb eigenlijk niet echt echte vrienden. Ik zit wel bij een vriendengroep, ik hoor er ook wel een beetje bij maar ik ken niemand echt persoonlijk. Ook in de klas ben ik overal laatste keus en als er groepjes gemaakt moeten worden wordt ik vergeten. Ik hoop dat er een verandering komt. 

Het gaat wel beter dan eerst gelukkig :)

Groetjesss

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen