Skip to main content

In een topic had ik het er laatst over dat mijn vriendin zelfmoord had gepleegd door voor de trein te spring. In haar tas werd een afscheidsbrief gevonden. Maar nu werd ik en paar weken geleden gebeld door haar broer. Die zei dat de politie onderzoek hadden gedaan en daaruit bleek dat ze voor de trein geduwd was en niet gesprongen. 

Ik vroeg meteen hoe het zat met die zelfmoord brief in haar tas. Maar dat wist haar broer ook niet. 

Ik ben met de broer van mijn vriendin naar die plek gegaan haar ouders waren natuurlijk erg overstuur. 

 

Maar heb nu nachtmerries dat ik daar sta en zie hoe mijn vriendin voor de trein geduwd wordt. 

Ik loop bij een psychiater hiervoor, maar zijn er mensen die nog meer tips hebben, hoe ik dit kan verwerken, behalve door te praten met haar ouders, broer en psychiater

Heyy

 

Jeetje.. Wat heftig zeg.. Ik wil je heel veel sterkte wensen:heart:

 

Het is fijn dat je een psychiater hebt. Ik hoop dat je psychiater je kan helpen om dit te verwerken en het is ook fijn dat haar ouders en haar broer er voor je zijn en dat je ook met hun kan praten.

 

Een andere tip die ik je kan geven is iets wat mij zelf heel erg helpt.. Dat is schrijven. Ik heb zelf een soort van dagboek waarin ik alles wat ik wil op kan schrijven. Schrijven helpt mij om heftige gebeurtenissen beter te verwerken en geeft mij rust in mijn hoofd dus misschien is dat iets wat je kan proberen. 

 

Ook helpt het misschien om afleiding te zoeken door iets te doen waardoor je je even kan afsluiten van de buitenwereld. Wat is nou iets wat jij leuk vindt om te doen waar je ook rustig van wordt? Misschien is dat mooie en leuke muziek luisteren, of tekenen, een boek lezen of  een stukje wandelen en je hoofd opfrissen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Hey Ko89ol,

Wat verschrikkelijk dat jouw vriendin dat is overkomen!

Zoals NaamNietBekend al zei kan het erg helpen om afleiding te zoeken, vooral als je er op een monument heel erg aan denkt.

Ook kan het helpen om de gebeurtenis in je hoofd gewoon te laten gebeuren. Dat je het rust geeft en het een plek geeft. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar het kan wel helpen.

Groetjes iemand.


Reageer