zelfmoord vriendin

  • 6 August 2019
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn “vriendin” en ik hebben een tijdje geleden onze vriendschap beëindigd. een paar weken later heeft ook haar vriendje het uitgemaakt met haar. ze zegt steeds tegen me dat het me toch niets zou schelen als ze er niet meer was. ze zei ook dat ze er over een paar weken toch niet meer is. mijn vriendin en ik maken ons heel erg zorgen. kan iemand mij alsjeblieft helpen? wij kunnen niet normaal met haar praten.

3 reacties

Ik stel je voor haar te verwijzen naar 113 en zelf naar 113 te gaan. Daar kon je erover praten en vind je tips om haar te helpen.

Ik weet niet of je als vrienden uit elkaar kunt groeien.

Groetjes,

Geen_Naam
Hoi

Je vriendin deed zorgwekkende uitspraken, waardoor je je zorgen maakt om haar. Je hebt haar proberen benaderen, maar hier ging ze niet op in.

Zoals Geen_Naam zei, kan je terecht op de webpagina van de crisislijn. Daar kunnen zowel je vriendin terecht als jij. Je vriendin kan op moeilijke momenten chatten of bellen met een vrijwilliger, ze kan info vinden over zelfhulp, en jij kan er lezen hoe je haar bij kan staan. Moest je vermoeden dat het leven van je vriendin in gevaar is, mag je gerust de politie bellen. In dit soort situaties bel je beter een keer te veel dan te weinig.

Ken je iemand die je hierover kan benaderen? Een familielid van die vriendin bijvoorbeeld, of een vriend(in)? Ook als je deze persoon niet heel goed kent, kan het nuttig zijn om deze te informeren dat het niet goed gaat met die vriendin. Wie weet kan die persoon ingrijpen, en neemt ze deze in vertrouwen.

Deze situatie moet niet gemakkelijk zijn voor je. Heb je iemand waarbij je terecht kan? Het lijkt me zwaar om dit alleen te dragen. Praat je er weleens met iemand over?

Groetjes
Kenshin
Verder is hier een website met informatie en andere links die je kunnen helpen.

Reageer