Zelfmoord plegen

  • 23 February 2024
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy,

ik denk dus al een lange tijd aan zelfmoord of aan weglopen en ik moet dit tegen iemand vertellen die mij heel erg leuk vind omdat diegenen dus niet te veel tijd aan mij moet verspillen want ja dadelijk ben ik weg.

Ik wil dit graag via een brief doen. Ik weet dus niet zo goed hoe dus kan iemand mij helpen?

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey RawrCrystal, 

Ik snap dat je zelfmoord wil plegen. Maar geloof me, dit is niet de oplossing. Je doet mensen in je omgeving, zoals ouders, leraren, klasgenoten, eventuele broers/zussen, etc. er zoveel pijn mee. Als je écht heel graag wil weglopen, en er echt geen manier meer is om je tegen te houden, vertel het dan in ieder geval aan 1 iemand. Waar je bijvoorbeeld heen gaat, hoelang, en eventueel zelfs waarom. dat kan ook heel simpel door gewoon te zeggen van: ‘ik ga weglopen, je bent de enige persoon die dit weet en, als ik over 2 dagen niet terug ben mag je alarm slaan. Ik moet gewoon wat dingen verwerken.’ zoiets. Zorg dat dit iemand is die je kent, en daarmee bedoel ik dat je het vertelt op het forum niet telt. Maar mijn advies blijft om het niet te doen, want het is gewoon echt niet leuk. voor jezelf niet, maar ook zeker voor andere niet. Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten, en uiteindelijk heeft het mij gered door erover te praten. Ik snap dat dat heel moeilijk lijkt, maar zelfs een gesprekje met de Kindertelefoon of 113 (zelfmoordservice) kan echt al heel veel doen. Als je weet dat iemand naar je luistert, en echt specifiek jou aandacht geeft, is dat in ieder geval voor een iemand  (met zelfmoordgedachtes) al een heel groot gebaar. Ik snap dat het heel moeilijk is om jezelf tot praten te krijgen, maar het helpt echt! Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord, er zijn mensen die van je houden en om je geven. Waaronder ik nu. Heel veel sterkte en je komt er doorheen, je bent sterk en je kan dit volhouden. Sterkte! 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗

Reputatie 3
Badge +1

Heyy, ik heb dit ook gehad!! Maar ben er toch weer bovenop gekomen. Hou k*t je je voelt zelfmoord is NIET de optie eigenlijk.  En zoals @schaakgirlll  al zegt: je doet er veel mensen mee pijn.

Als je hulpt wilt kan je altijd met 113.nl of de kindertelefoon praten!! 
 

hou vol❤️❤️❤️

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 4

Reageer