Zelfmoord plegen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil graag zelfmoord plegen of hulp zoeken. Ik wil graag bij defensie maar mijn ouders staan dit niet toe en worden zelfs boos als ik er over begin, ik moet van hun verplicht een andere opleiding doen en als ik toch bij defensie ga hoef ik niet meer thuis te komen, ik heb mijn ouders altijd vertrouwd maar nu laten ze me gewoon vallen. Ik wil graag hulp zoeken naar als ik naar de dokter ga belt hij mijn ouders en ik schiet mijn ouders nog liever dood dan dat ik iets aan hun vertel. Wat moet ik doen?

2 reacties

Badge
Hey, kalm aan 😉

Tleven is te kort om te piekeren, volg je droom, overleg eens met je ouders waarom ze het niet toestaan, en hulp zoeken is nooit weg , dat doe je nu ook 🙂, wat zou je tegen hun willen zeggen bijvoorbeeld ?

Grt johan
Hoi

Je zou graag bij defensie gaan, maar je ouders staan dit niet toe. Deze gedachte brengt zelfmoordneigingen in je op.

Zoals Johannes15 zei, is het verstandig om je studiekeuze met je ouders te bespreken. Eventueel kan je er een studiekeuzebegeleider bijhalen. Deze kan je ouders uitleggen wat defensie zoal inhoudt, zodat je ouders beter geïnformeerd zijn.

Organiseert de studierichting die je zou kiezen, een opendeur- of inleefdag? Zo'n activiteit zou je ouders meer duidelijkheid kunnen bieden over de richting.

Een arts heeft beroepsgeheim, maar moet bij gevaar voor jou of je omgeving de meldingsplicht respecteren. Als de huisarts het vermoeden heeft dat jij een gevaar vormt voor jezelf, zal deze je ouders inlichten. Het is echter verstandig om hulp te zoeken, en een persoon als de huisarts zou je absoluut verder kunnen helpen met de dingen waar je mee zit.

Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij 113. Daar kan je vertellen waar je mee zit, wordt er aandachtig naar je geluisterd, en krijg je vast bruikbaar advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer