Skip to main content

hoi allemaal,

ik heb dit nog nooit eerder gebruikt dus weet niet helemaal hoe het werkt. maar goed, straight to the point: ik denk dat ik volgende week mijn therapeut ga vertellen over mijn zelfmoordplan + datum. ik ben bang voor mezelf omdat alles zo concreet staat en ik denk dat als ik het niet meldt ik mezelf niet tegen kan houden, en dat maakt me gewoon echt nerveus? geen idee.

anyway t komt er op neer dat ik geen idee heb wat de fuck er gaat gebeuren als ik dit aan haar vertel. en dat maakt het dus lastig om de situatie in te schatten. zou ze mijn ouders inlichten? word ik weggestuurd? ik ben zo bang dat mijn ouders me dan niks meer alleen laten doen, naar werk fietsen ofzo. 

mn vraag is eigenlijk: is er iemand die dit heeft meegemaakt, die eerlijk is geweest tegen zijn/haar therapeut, en zoja: wat gebeurde er daarna?

x mij

Heyy,

Klinkt allemaal echt naar zeg.. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik vind het echt heel knap van je dat je dit aan je therapeut wilt vertellen ik hoop echt dat dat je gaat helpen.

Als je zelfmoordgedachtes hebt en als je bang bent voor jezelf kan je altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ voor steun en hulp.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je weer een lichtpuntje gaat vinden in je donkere gedachtes!🍀❤️

Liefs, ItsJustMe <3

Heyy,

Klinkt allemaal echt naar zeg.. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik vind het echt heel knap van je dat je dit aan je therapeut wilt vertellen ik hoop echt dat dat je gaat helpen.

Als je zelfmoordgedachtes hebt en als je bang bent voor jezelf kan je altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ voor steun en hulp.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je weer een lichtpuntje gaat vinden in je donkere gedachtes!🍀❤️

Liefs, ItsJustMe <3

heel erg bedankt, oprecht💕

Vertel het haar, dat zal je goed doen. Dat is ook waar therapeuten voor zijn, om deze nare dingen tegen te vertellen. Ik ken je niet en ga ook niet oordelen over de situatie waarin je zit. Soms lijkt er geen uitweg te zijn, maar ga eens kijken wat je leuk vind om te doen. Als je geld geen rol speelt wat zou je het liefst willen doen? Ga dat lekker doen.

Hoi @user71037103 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. We zien dat de andere forumgebruikers je al goede tips hebben gegeven! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte - (De Kindertelefoon)

Hey, 

Ik snap heel goed wat je voelt, en je bent hier zeker niet alleen in, ik heb deze gedachten/gevoelens ook.

Ik heb dit mijn psycholoog vertelt en toen heeft ze er met mij over gepraat. Daarna heeft ze mn ouders ingelicht, maar dat was wel de juiste keuze van haar. Wees vooral eerlijk! De kans schat ik redelijk klein dat ze je wegstuurt denk ik, misschien stelt je dat gerust, misschien niet. 

Let goed op jezelf x 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer