Vraag

Zelfmoord nijgingen

  • 12 March 2019
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

2 reacties

Hye,

Ik snap volledig wat je nu voelt en ik vind het erg jammer voor je.
Het allerbelangrijkste wat je kan doen is praten, ik zeg het vaak maar praten is het begin van alles! Weten je ouders ervan? Misschien een vertrouwenspersoon of een familielid? Kan je iemand op school of iemand van je leerkrachten hierover aanspreken?
Als je zegt dat je het al meerdere keren geprobeerd hebt zou ik er echt met iemand over praten. Het leven is te mooi om er uit te stappen, ookal zie je het niet meteen. Ik snap dat de verleiding groot is om verder te gaan maar je moet jezelf echt vertellen dat je perfect bent zoals je bent. Ook externe hulp kan helpen bij zo een situaties. Dit wil zeggen dat je iemand opzoekt dat er helemaal niets mee te maken heeft en niet in je leefomgeving zit. Dit kan een psycholoog zijn of een kindertherapeut. Ik weet dat dit heel raar en misschien erg klinkt maar dat is het niet! Geef het niet op, in het leven loop je nu eenmaal littekens op maar het is goed dat je doorgaat. Aangezien je al pogingen gedaan hebt en het mislukt is moet je dit als een teken zien. Er hebben mensen je nodig, mensen dat niet zonder jou kunnen en iemand wil heel graag dat je nog bij die persoon blijft.

Praat met mensen en bijt je erdoor, dit klinkt eng en het is niet simpel maar ik weet dat je sterk bent en het wel gaat kunnen!

Aarzel niet om contact op te nemen met de kindertelefoon als het echt niet meer gaat of met de zelfmoordlijn!

Groetjes Zon☀️
Deze topic was (gelukkig) niet van mij. Ik heb (helaas) wel een andere topic waar ik julie mening graag hoor!! Sorry maar ik wist niet hoe ik deze kon verwijderen

Reageer