Zelfmoord? Nee, dat wil ik niet.

  • 25 June 2018
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi!

Ik heb al bijna 2 jaar last van zelfmoordgedachten. Het ding is, ik wil eigenlijk helemaal niet zo graag dood. Als ik er over nadenk zie ik dat het leven veel te mooi is. Ik ben nog lang niet klaar met leven en geef niet op! Ik denk aan zelfmoord als ik mij even down voel en geen hoop heb in de toekomst. Als ik me soms wel ok voel komt de gedachte van zelfmoord ook wel eens in mijn hoofd. Het is bijna alsof iemand in mijn oor fluisterd: 'ik weet dat je het zwaar hebt, als je het gewoon opgeeft is het allemaal veel makkelijker. doe het nou maar' maar dan denk ik aan al die verhalen van mensen die zelf ook depressief zijn geweest en nu wel blij en gelukkig zijn en dan denk ik, het komt allemaal goed. Ik word net zoals hen.

Ik vind het natuurlijk niet leuk om suicidaal te zijn. Hebben jullie tips om minder aan zelfmoord te denken?

Groetjes, Aza.

1 reactie

Hoi!

Wat sterk van je dat je, ondanks de zelfmoordgedachten, nog steeds de mooie en positieve dingen in het leven ziet. Ondanks dit denk je er vaak aan.

Misschien helpt het een lijstje te maken met de mooie dingen die jij in het leven ziet. Als het stemmetje je zelfmoordgedachten influisert, kan je die lijst er even bijnemen, en dat stemmetje tegenspreken.

Heb je professionele hulp?

Groetjes
x

Reageer