zelfmoord gedachtes zelfbeschadiging en FNS

  • 29 June 2023
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar en struggle al ongeveer 2 jaar met zelfbeschading.

ik heb al hulp van een jeugdconculent een een psycholoog alleen tot nu toe werkt het heel weinig.

hebben jullie tips om van zelfbeschadiging af te komen? Ook heb ik he afgelopen jaar heel veel zelfmoord gedachtes en een paar keer zelf bijna een poging gedaan Ik zweet het allemaal gewoon niet meer en heb het idee dat ik een last ben voor mensen

Ook ben ik 3 weken geleden in het zienhuis beland omdat ik een wegranking had van meer dan 4uur, toen zagen de dokter ook men littekens en wouden me eigenlijk in een instelling plaatsen, alleen daar waren men ouders het niet mee eens. nu heb ik dagelijks wegrakingen waar ik heel bang van word.

heeft er iemand tips om met dit om te gaan, want ik hou dit niet lang meer vol


5 reacties

Reputatie 2
Badge

dit is echt heftig het is echt vervelend om te lezen dat je er zo erg mee zit ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik heb een paar dingen bedacht die misschien kunnen helpen er zijn heel veel websites/spelletjes die je kunt gebruiken Lotgenoten | Stichting Zelfbeschadiging   fatal to the flesh .com by rafaël rozendaal, 2004, collection of miltos manetas The magic button — Make Everything OK (make-everything-ok.com) ik hoop dat dit werkt en ik hoop echt echt heel erg dat het beter met je word dat hoop ik echt nog heel veel sterkte en weet dat wie hier allemaal er voor je zijn

-Angelica

Reputatie 7
Badge +7

Heel vervelend dat je je zo voelt! Ik doe zelf ook aan zelfbeschadiging, maar niet zo erg dat ik veel littekens heb. Ik snap je gevoel dus wel en ga je proberen te helpen. Vroeger heb ik ook die zelfmood gedachtes gehad, maar niet super erg en heb nooit een poging gedaan.

 

Ik zou je echt aanraden om dit met je ouders te bespreken en de psycholoog. Hoe je je echt voelt, wat je hier beschrijft. Zodra hun dat weten kunnen ze kijken voor juiste hulp, omdat je aangeeft dat die psycholoog en jeugdconculent niet veel helpt.

Als je die zelfmoordgedachtes weer hebt kun je met 113 of de kindertelefoon te bellen. Die zijn altijd bereikbaar!

 

En onthoud dit altijd: je bent het waard om te leven. Echt waar. En er zullen altijd mensen zijn die je minder aardig vind of die vervelend doen, maar laat daar je leven niet vanaf hangen. Jij leeft omdat je het waard bent❤️🍀

Badge

heel erg bedankt!

het enige stomme is is dat ik wel een heb geprobeerd er met men ouders over te hebben alleen dan werden ze heel boos daardoor durf ik niet naar men ouders toe...

Reputatie 7
Badge +9

heel erg bedankt!

het enige stomme is is dat ik wel een heb geprobeerd er met men ouders over te hebben alleen dan werden ze heel boos daardoor durf ik niet naar men ouders toe...

Ze horen niet boos te worden. Als je je daar ook rot over voelt zou ik toch overwegen naar een instelling te gaan.

Voor de zelfmoord is mijn tip een doel te stellen net als ik. Als ik geen doel had was ik allang dood. Ik heb als doel kinderarts worden. Bedenk ook zoiets. Denk eens na over hoe je familie zou reageren als je er niet meer bent. (Als je denkt dat ze negatief reageren moet je daarmee stoppen).

Reputatie 6
Badge +4

@Ik_wil_anoniem_blijven  Je denkt wel heel positief over ons, maar we zijn niet altijd bereikbaar. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt 113 wel altijd bereiken. @i_dont_know  veel sterkte en we hopen dat je een uitweg vind.

Reageer