Vraag

zelfmoord gedachtes..

  • 22 May 2023
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyy 

 

Weer een nieuwe topic ik weet het maar er gebeurd gwn teveel en gwn teveel vragen en twijfels…

 

Ik ben dus een meisje van 13 en zit in de tweede. Ik snijd mezelf en voel me echt slecht (verdrietig enz).

Maar dus ik heb zeg maar een soort "stem" in mijn hoofd die steeds zegt tegen mij "snij" "snijd jezelf" .... etc

Maar ik weet dat ik het zelf ben ofz maar ook weer niet. Het is gwn raar en eng.

Maar nu zegt die stem steeds "vermoord jezelf" "zelfmoord" en ik wil helemaal niet dood en ik ben nu echt bang dat ik mezelf straks iets aandoe en ik dan voer ik een soort gesprek in mijn hoofd met mezelf ofz?.. dan ga ik van "nee ga weg ik wil niet dood" en die "stem" blijft maar doorgaan. En ik weet niet wat ik moet doen…

Ik heb niemand om mee te praten... ik voel me alleen ookal heb ik vrienden.. ik vertrouw gwn niemand.…

 

 

 

Maar hier ff een samenvatting van  wat er is gebeurd (een deel)

-ik ben best wel rommelig en heb nergens zin meer in, ik zet een fake smile op en probeer de dagen door te komen en ik merk dat het steeds zwaarder wordt.…

-doordat ik rommelig ben worden me ouders heel vaak boos op mij en mijn vader (stiefvader) zei laatst iets vaags tegen mij.. het kwam erop neer dat ouders hun kinderen uit huis zetten die brutaal en rommelig zijn etc en dat dat misschien ook bij mij kan gebeuren…

-mijn ouders maken bijna dagelijks ruzie sinds ik me kan herinneren en mijn moeder wacht tot "de kinderen" ouder zijn om uit elkaar te gaan…

-ik vond mijn lichaam altijd prima en had er nooit problemen mee, tot mijn vader me begon te bodyshamen en te zeggen dat ik dik ben (ik ben 1,50 en weeg 50 kilo, maar heb best wel volle benen en billen en geen buikje ofz) mijn moeder zorgde ervoor dat hij stopte maar hierdoor ben ik helemaal onzeker over mijn lichaam en wik afvallen…

-mijn vriendschap met mijn vriendinnen is aan het "sterven" en ik ben bang om alleen te zijn

-nu wanneer het leuk en gezellig is (een moment waarbij iedereen plezier heeft en lacht) dan voel ik me ineens heel verdrietig enz en denk ik aan het snijden enz ookal zou ik plezier moeten hebben op het moment... dit gebeurd nu bijna altijd…

-als je me andere topic leest me "vriendinnen" zijn achter t snijden gekomen…

Dit is nog maar een klein deel van alles maar wil gwn alles van me afschrijven..... ik heb nu heel de tijd zin om te snijden dus daarom dat ik dus weer een topic schrijf als afleiding, sorry als dit alles verwarrend is maar ik weet het echt niet meer…

 

Ik weet echt niet wat ik moet doen

 

Helppp

Pleaseee 

 

Gr, anoniem


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Heyy @Anoniem_gurlxx 

 

We lezen dat je last hebt van stemmen in je hoofd en daardoor gedachtes hebt over suïcide. Dat lijkt me heel wat om mee te zitten! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Vaak geeft het lucht door erover te kunnen praten. 


Veel sterke!

Groet Babs van de Kindertelefoon

 

Reputatie 1
Badge

pleeg geen zelfmoord, zelfmoord is doedoe

-andrew tata
 

Hey,

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je kunt het beste hulp zoeken. Je moeder heeft je geholpen toen je (stief?)vader begon te zeggen dat je te dik was, toch? Kan je niet met je moeder gaan praten? Trouwens, je hebt een gezond gewicht. 

Fijn dat me vorige reactie op een van je topics niet waardeloos was 😊.

Adios!

 

Reputatie 3
Badge +1

Hee, wat heftig. Ik heb zelf ook stemmen in mijn hoofd en ik heb daar medicijnen tegen gekregen van een psychiater, miss is dat ook wat voor jou? Als je wilt praten dan mag dat altijd he, hier op het forum……

 

(tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 4)

Reageer