Skip to main content

Hi, 

 

ik heb al een tijdje zelfmoord gedachtes.

er gebeurd veel om me heen, en vele zeggen dag ik me gevoelens aan de kant moet zetten of dat ik overdrijf.  en misschien overdrijf ik ook?.. ik weet het niet het enige wat ik weet is dat ik een meisjes van 14 bent met goeie ouders, een goeie thuis plek, het fijn heeft op school, die niet word gepest MAAR toch zelfmoord neigingen/gedachtes heeft. 

Hoi.

 

Ik ben 13 en heb ook zulke gedachtes gehad. Niemand nam mij ook serieus of dachtte dat ik overdreef. Na 6 maanden zijn die gedachtes bij mij weggegaan doordat ik nu opeens een stuk vrolijker ben. Waarschijnlijk zullen die gedachtes bij jouw ook wel binnenkort weg gaan. No worrys als je het maar niet doet! :D


hi,

Je overdrijft denk ik niet. Zulke gedachtes hebben niet altijd een reden. Ze kunnen vanzelf weggaan, ligt eraan wat je met de gedachtes doet.

-idkmaybe


hey,

het is misschien verstandig om even 113 te bellen, daar zijn mensen die je kunnen helpen 🙂 ik snap dat dat misschien moeilijk kan zijn maar dat is nu wel het beste wat je kunt doen!


hey, 

ik denk niet dat die uit het niks komen. Hoe voel je je ? Heb je dingen waar je mee zit ? Of heb je echt alleen die gedachtes ? Misschien dat ik je dan beter kan begrijpen en kan helpen.

 

 


Hoi allemaal,

Zelfmoord gedachtes is een gevoel en de gevoel kan niemand voor je beslissen 
of je het wel of niet voelt.
Heb het zelf ook die gedachtes en heb het er ook moeilijk mee.
Kinderen op mijn school zegen dan wil je aandacht.
Ik zei:” ja ik wil aandacht, ik wil gewoon dat iemand me helpt met mijn gevoelens over zelfmoord."
Ik zou  juist niet  je gevoel aan de kant zetten,  je moet er over praten en het een plek geven.
Geniet juist van de momenten dat je het fijn heb en heb je geen fijne momenten maak ze, ga op zoek.
Ga buiten lopen, sporen, knuffel een dier, doe eens gek, wees je zelf, teken iets moois, ga bakken of speel muziek.
Iets doen help echt , ook heb je er geen zin in, zin krijg je niet je moet het maken.
En blijf praten, ik vind ieder mens mooi op zijn eigen manier.
Hoop dat je, je snel beter voel en dat het goed met je gaat.
liefs,

Angelv.
 


 


Bij mij is het een week geleden weggegaan want ik was ook depressief en heb bijna zelfmoord gepleegd en dan bedoel ik echt bijna al mijn broer die nacht niet was langsgekomen om te vragen om samen te slapen was ik nu dood geweest dus kop op en denk aan iets anders


Reageer