Vraag

zelfmoord gedachtes


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

ik zit al ongeveer 4 jaar in een depressie waarin het soms een beetje weg zakt maar het na paar maanden weer op speelt. Nu heb ik weer zo’n moment dat het heel erg aanwezig is. Ik zit er gewoon helemaal door heen en het liefst zou ik nu niet meer leven. Het is niet dat ik zelfmoord wil plegen maar ik denk er wel steeds over dat ik het liefst gewoon dood zou zijn. Ik kan het op het moment allemaal gewoon echt niet meer aan. Ik heb niemand om het er over te hebben want iedereen vat me verkeerd op en kan niemand vertrouwen. Ik kots me hele lichaam leeg door alle stres en shit die ik op het moment ervaar. Het liefst lig ik de hele dag in bed te huilen en niks te doen. Ik voel me levenloos en wanhopig. Het voelt alsof ik in een diepe put zit waar ik steeds uitklim en zodra ik er net uit ben er weer in gegooid word. Ben ik de enige die dat heeft of zijn er meerdere?

ik durf het alleen niet mijn mijn ouders te bespreken want dan is de kans groot dat E willen dat ik naar een psycholoog ga. Wat velen waarschijnlijk ook zullen adviseren. Maar nou is het probleem dat ik gewoon niet goed ben in praten en niet uit kan leggen hoe ik me voel omdat ik mezelf niet eens begrijp. Het lijkt wel alsof mijn gedachtes een soort spinnenweb vormt in mijn hoofd. Het gaat allemaal dwars door elkaar. Ik zou gewoon zo graag willen dat dit gevoel weg gaat. Want ik wil geen zelfmoord plegen want ik weet dat ik daar mensen pijn mee doe.

maar ik wil gewoon zo graag van dit gevoel wat ik nu heb af. Heeft iemand tips om je beter te voelen zonder dat ik mijn bed uit hoef?

xx


2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey, ik snap dat je niet naar een psycholoog wil, ik ben zelf ook slecht om te praten over dingen die ik moeilijk vind ik ga dan altijd maar een beetje stil te zitten doen of een beetje grappig doen. 

Misschien moet je gwn een leuke hobby ofz zoeken waardoor je je bed uit wil komen, zelf schrijf ik liedjes, gedichten en teken ik graag. Muziek luisteren doe ik ook bijna de hele dag en nacht, behalve terwijl ik slaap. 

Ik weet niet of dit een beetje helpt maar ja, stay strong, je bent niet alleen 🤞❤️🍀

hee je bericht raakte me echt heel erg, 

ik weet niet of dit helpt maar ik heb een paar tips:

1 doe dingen die je echt leuk vind en niet alleen de  dingen die je moet doen

2 neem tijd voor jezelf, verwen jezelf, doe rustig aan

3 als je in veel stress zit zou ik een dagje de tijd nemen om een lijst te maken met wat er moet gebeuren, en echt tegen jezelf zeggen dat je dat gaat doen

4 als je niet weet wie je moet vertrouwen blijf hier dan nog een tijdje, mensen genoeg die je kunnen helpen!

5 en als laatste schrijf alles echt alles op dat je dwars zit op een papiertje, verscheur of verbrand dat en probeer daar nooit meer aan te denken, en soms is dat heel moeilijk dat weet ik maar probeer aan andere dingen te denken

groetjes!

Reageer