Vraag

Zelfmoord gedachtes

  • 6 January 2019
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii!
Ik ben 13 alleen zit ik met heeeel veel problemen... Je hoeft ze niet te lezen maar het zou heel fijn zijn als 1 van jullie me kan helpen.
Nou ik ben 13 en echt kapot onzeker over mezelf.. Ik vind me lelijk en onnuttig. Mn ouder zijn alleen maar bezig met elkaar, om elkaar in de gate te houden en ruzie te maken... En Mn schoolvriendinnen doen 9 van de 10 keer naar tegen mij... Ik weet niet wat ze hebben maar 1 van hun heeft zelf ook problemen en dat stoot ze tegen ons af. En ik ben veel te bang om te zeggen dat ik me buiten gesloten voel en dat ik het helemaal niet leuk heb. En daar los ik met hun niks van op. En dan denk ik: wrm leef ik? Hun gaan me toch niet missen als ik er niet meer ben. Mn ouders snappen me niet. Ik ben een x 2 weken achter elkaar misselijk geweest door die vriendinnen... maar ik moest per se naar school. Ik heb ook heel lang het verborgen gehouden maar toen toch vertelt. Maar daar had ik uit eindelijk niks aan.
Ik heb 2 goede vriendinnen en een vriendje maar 2 wonen ver weg (Mn vriendje en 1 van die vriendinnen) en de ander zit niet bij me in de klas. Ik hou heel erg van hun. Maar alleen zij zullen me missen als ik er niet meer ben. En ik wil hun bedanken en ik weet niet hoe. En mn ouder willen me bijna nooit wegbrengen naar Mn vriendje of 1 van Mn vriendinnen.
ik heb alleen aan hun verteld hoe het thuis is en dat ik soms echt ff weg wil.
Mn vriendinnen hier: they dont care about me. Oja en hun hebben wss een haat ac voor mij aangemaakt dusja we weten ook hoeveel ze van mij houden...
Mn ouder: weten toch niet hoe ik me voel en dat gaan ze nooit begrijpen.
Ik: ik ben te verlegen voor woorden, ik kom niet voor mezelf op, ik denk altijd negatief, ik ben 9/10 niet mezelf, ik ben bang voor alles en ik maak helemaal niet snel vrienden. Ik hen wel meer problemen maar ja...
xx

6 reacties

Beste sadlifeexd,

Als je duistere gedachtes hebt van je nog altijd de zelfmoordlijn 113 waar er altijd mensen klaarstaan om je te helpen.
Misschien klinkt het een beetje afgezaagd wat ik ga zeggen maar : je hebt te veel om voor te leven.
Je hebt een vriendje (ik heb nog nooit een vriendinnetje gehad en ben ook een keer afgewezen) die van je houdt een paar leuke vriendinnen.
Hou je maar niet te veel bezig met die andere een ga anders eens met je graadcoördinator van je school gaan praten.
Meer heb ik niet meer te zeggen dus veel succes!!!
Hey,
als ik het zo lees zijn die vriendinnen van je niet echte vriendinnen. Ik zou bij ze weg gaan als ik jou was. Het is moeilijk voor je om nieuwe vrienden te maken, maar het lijkt me goed voor je als je gewoon met nieuwe mensen een beetje probeert te praten, kijk of er mensen zijn die eigenlijk heel chill zijn en waarmee je vrienden zou willen worden, en als je bij de nieuwe mensen een beetje stabiel bent kun je je “vriendinnen” van nu vertellen dat je niet meer met ze om wil gaan, als je wil.
Over de gedachte dat bijna niemand je zou missen als je weg zou zijn: dit is nooit waar. Het lijkt misschien niet zo, maar iedereen waarbij je een rol speelt / hebt gespeeld in het leven gaat in shock zijn als ze horen dat jij er niet meer bent. Mensen zullen zichzelf de schuld geven en je ouders... zij zullen misschien in leven kunnen blijven, maar geloof me, vanbinnen zijn ze dood. Ik snap dat het moeilijk is om in te zien waarom je zou blijven leven, het lijkt niks groots, maar later zul je zo blij zijn dat je er nog bent, en zal je denken dat je al die goede tijden die je dan hebt meegemaakt nooit had willen missen. Je hebt nog een hele toekomst voor je, je bent 13 jaar oud. Over 10 jaar zijn al de problemen die je nu hebt achter je... blijf leven voor je toekomstige zelf, en blijf leven voor anderen, als het niet voor je hedendaagse zelf kan, alsjeblieft...

groetjes, Kweenie
Hey,

wat vervelend dat je je zo voelt.

Heb je al eens geprobeerd om er met je vrienden over te praten? Of over je anderen problemen met iemand anders bijvoorbeeld je mentor of een familielid. Als je zelfmoord gedachtes erger worden zou ik aanraden om 113 te bellen.

En dan denk ik: wrm leef ik?


Heb je een doel in je leven? Is er iets wat je nog heel graag wilt doen? Je bent nog heel jong, je hebt nog zoveel jaar voor je. Deze problemen met je vrienden enz. heb je dan niet meer. Je weet niet wat de toekomst brengt. Pleeg geen zelfmoord, dat is echt zonde.


Ik heb 2 goede vriendinnen en een vriendje maar 2 wonen ver weg (Mn vriendje en 1 van die vriendinnen) en de ander zit niet bij me in de klas. Ik hou heel erg van hun. Maar alleen zij zullen me missen als ik er niet meer ben. En ik wil hun bedanken en ik weet niet hoe.


Ik zou zoiezo aanraden om met hun te gaan praten, zij kunnen je waarschijnlijk beter helpen dan ik.

Kan je niet iets leuk met hun gaan doen?


En mn ouder willen me bijna nooit wegbrengen naar Mn vriendje of 1 van Mn vriendinnen.


Je kan ook met het openbaar vervoer naar hem toe of hij komt een keer naar jou. Of je spreekt een keer samen af in het midden en gaat daar dan iets leuks doen. Er zijn zoveel opties die mogelijk zijn.


Mn vriendinnen hier: they dont care about me. Oja en hun hebben wss een haat ac voor mij aangemaakt dusja we weten ook hoeveel ze van mij houden...


Dat ze daar de moeite voor gedaan hebben bekend alleen maar dat jou leven veel interessanter is dan dat van hun.


Ik: ik ben te verlegen voor woorden, ik kom niet voor mezelf op, ik denk altijd negatief, ik ben 9/10 niet mezelf, ik ben bang voor alles en ik maak helemaal niet snel vrienden. Ik hen wel meer problemen maar ja...


Je hebt daar trainingen voor zoals sta sterk- en weerbaarheidstraining. Hierdoor krijg je meer zelfvertrouwen en leer je met dit soort dingen omgaan. Ook heb je kampen voor kinderen met dit soort problemen bijvoorbeeld van stichting de ster.


ik ben 9/10 niet mezelf,


Je moet jezelf accepteren zoals je bent. Iedereen is goed op zij eigen manier en heeft zijn eigen sterke punten. Ik weer dat het moeilijk is, maar ik denk dat je er wel komt.


Sterkte!
Reputatie 5
Badge +4
heb ik ook ik ben ook heel onzeker ik was bang dat ik nooit een vriendin zou krijgen maar heb nu het mooiste meisje van de school. en ik vind me zelf lelijk en mijn vriendin vind zich zelf ook lelijk maar praat er over met mensen
Badge
Hey,
als ik het zo lees zijn die vriendinnen van je niet echte vriendinnen. Ik zou bij ze weg gaan als ik jou was. Het is moeilijk voor je om nieuwe vrienden te maken, maar het lijkt me goed voor je als je gewoon met nieuwe mensen een beetje probeert te praten, kijk of er mensen zijn die eigenlijk heel chill zijn en waarmee je vrienden zou willen worden, en als je bij de nieuwe mensen een beetje stabiel bent kun je je “vriendinnen” van nu vertellen dat je niet meer met ze om wil gaan, als je wil.
Over de gedachte dat bijna niemand je zou missen als je weg zou zijn: dit is nooit waar. Het lijkt misschien niet zo, maar iedereen waarbij je een rol speelt / hebt gespeeld in het leven gaat in shock zijn als ze horen dat jij er niet meer bent. Mensen zullen zichzelf de schuld geven en je ouders... zij zullen misschien in leven kunnen blijven, maar geloof me, vanbinnen zijn ze dood. Ik snap dat het moeilijk is om in te zien waarom je zou blijven leven, het lijkt niks groots, maar later zul je zo blij zijn dat je er nog bent, en zal je denken dat je al die goede tijden die je dan hebt meegemaakt nooit had willen missen. Je hebt nog een hele toekomst voor je, je bent 13 jaar oud. Over 10 jaar zijn al de problemen die je nu hebt achter je... blijf leven voor je toekomstige zelf, en blijf leven voor anderen, als het niet voor je hedendaagse zelf kan, alsjeblieft...

groetjes, Kwe



Zo gemakkelijk is het niet je kan moeilujk bij ze weggaan dan sta je daar zielig alleen ik heb hetzelfde mijn vrienden geven geen fuck om mij ze gebruiken mij om me te dissen om stoerder te zijn als je zomaar bij hun weggaat gaan ze je uitlachen en je kan in het midden van het jaar opeens random bij een groepje gaan staan het gaat niet zo gemakkelijk vriendjes worden
Hey! Ehm als je ‘vriendinnen’ naar tegen je doen betekent het dat het niet de goede zijn, en misschien is het dan wel de populaire mensen maar als je gaat kijken zijn de mensen die minder populair sijn wel 100% leuker. Je ouders houden echt heel veel van jou ookal zijn ze niet goed in het te laten zien. Je ouders gaan het echt vbegrpijpen en helpen je, en inderdaad als je alleen maar negatief gaat denken word iedereen en alles negatief, dus hier een tip; begin iedere ochtend dat je wakker word met 3 keer zeggen tegen jezelf: ik ben mooi zoals ik ben en ik heb niemand nodig om te bereiken wat ik wil bereiken. En dat herhaal je iedere avond en ochtend. Het is namelijk bewezen dat als je iets gaat herhalen het vanzelf echt waar word! Succes💋

Reageer