Vraag

zelfmoord gedachtens... wat moet ik er mee?

  • 30 March 2020
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey hey.. 

 

Ik kreeg nu zo'n 3 maanden gelden de gedachtens voor het eerst. In het beging schrok ik ervan alleen nu klinkt het steeds meer aannemelijk en overwreg ik het zelf serieus . Ik loop al een tijdje bij ggz maar ik durf hun het niet te vertellen en mijn ouders ook niet. Ik weet niet wat ik moet doen en ik ben bang dat ik dadelijk de verkeerde keuze maak. 

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen 

Groetjes meisje 2003


2 reacties

heey 

ik snap dat je het moeilijk vind om dat te vertellen en waarschijnlijk heb je ook helemaal geen zin in praten erover want dan moet je misschien naar zo'n psicholoog of praatgroep en dat wil denk ik niemand graag. heb zelf geprobeerd maar ik haat praten over mijn gevoelens. toch zal je het zelf niet kunnen oplossen.. ik heb ook problemen en vertel het eigenlijk niemand, kan ook moeilijk uitleggen maar ik kom er gewoon niet uit. jij gaat die gedachten ook niet zomaar los kunnen laten. je wil niet dood dus laat je helpen laat iemand het weten (hoeft geen persoon te zijn die je goed kent als je dat niet wil) dan komt het echt wel goed. 

xx

hey,

Ik vind het heel erg dat je je zo voelt. Goed dat je doorhebt dat het normaal voor je begint te worden, maar dat is dus ook een teken dat je echt hulp moet zoeken. Ik ben depressief geweest en ik heb deze gedachtes ook gehad. Maar alsjeblieft doe jezelf niks aan. Je bent veel meer waard dan zo in pijn te leven. Het is heel moeilijk om het tegen je ouders te zeggen maar als ik jou was zou ik het echt gaan doen. Waarom voel je je zo ?  zijn er dingen gebeurd waar je niet overheen komt ? Voel je je niet gehoord ? heb je op dit moment ergens problemen mee ? Als je hier niet op wilt antwoorden probeer er dan voor jezelf over na te denken. Als je hulp krijgt en je hebt dat op een rijtje kun je ook beter en gerichter geholpen worden. als je het antwoord niet precies weet maak je dan ook niet druk. Maar zoek alsjeblieft hulp. 

Blijf veilig en doe geen dingen die je niet meer kunt terugdraaien

xoxo

Reageer