Vraag

Zelfmoord gedachten worden steeds erger.

  • 17 May 2019
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik heb al een keer een bericht geplaatst dat het niet goed met mij gaat en dat ik mezelf ook pijn heb gedaan, ik heb de laatste tijd heel veel ruzie thuis -Dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon-, ik ben weer weggelopen en dat is heel slecht afgelopen ik ben weggelopen van school, terwijl er nog les was mijn ouders werden gelijk gebeld en de politie werd ook erbij gehaald. ik wist dat niet. -Dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon- ik ben heel erg bang nu ik voel mij nergens meer fijn niet meer op school niet meer thuis ik wil gewoon rust, voor altijd en weg hier ik ben gewoon zo bang wat moet ik doen kan iemand mij helpen?

2 reacties

Hoi,
Zelfmoord is niet de goede oplossing!
In jouw geval is pesten het beste. Het liefst met je mentor, hij/zij kan waarschijnlijk helpen.
Als dat niet het geval is moet je een psycholoog/therapeut contacteren.
Ook kan het fijn zjjn om tijd voor jezelf te nemen. Ga na school bijvoorbeeld even naar een rustige plek, waar weinig mensen komen. Hopelijk heb je er wat aan.
Pleeg geen zelfmoord, dat is niet de goede oplossing. Snijden trouwens ook niet.
Hopelijk heb je er wat aan, en ga je dit opvolgen.
Xx
Hey!

Jammer dat je je terug zo slecht voelt!
Je zit nu in een erg vervelende en misschien wel benauwende situatie. Ik denk dat eht echter belangrijk is om te beseffen dat een situatie als dit tijdelijk is. Het is even heel erg hard om door te moeten, maar daarna zal het dan ook terug beter gaan.
Heb je aan de politie en je school rustig kunnen uitleggen wat er aan de hand was?

Zowel thuis als op school voel jij je nu even echt niet meer veilig. Zijn er plaatsen waar je je wel veilig voelt en tot rust kan komen? Misschien is het fijn om zo'n plaatsje te zoeken. Misschien vind je wel een plek in de natuur waar het rustig is, of misschien heb je ergens een zolder waar je kunt zitten.
Als je echt niets vindt kun je er ook zelf eentje 'creeƫren'. Ga in je kamer zitten met gesloten ogen en fantaseer over een plaats waar jij tot rust zou kunnen komen om jezelf beter te doen voelen, als dit je helpt kun je dan ook rustige muziek o.i.d. opzetten.

Zoals ik in je vorig topic al aanhaalde denk ik dat het superbelangrijk is dat je hulp zoekt. Niemand kan jouw problemen in 1-2-3 doen verdwijnen, maar met de juiste hulp kun je je echt al een heel pak beter gaan voelen.
Zou je dat eens willen proberen?

Zelfmoord is nooit een oplossing. Het is een manier van vluchten, die alleen maar ellende geeft, zowel voor jou als voor je omgeving. Weet dat je steeds terechtkunt bij 113 als je wilt praten of chatten over zelfmoord.
Hopelijk voel je je snel iets beter!

groetjes
Lot

Reageer