Vraag

zelfmoord gedachten, vriend kwijt

  • 14 September 2023
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo mensen!

Ik ben afgelopen weekend mijn allerbeste vriendin kwijtgeraakt om een hele domme reden. Ik zag haar eigenlijk als veel meer als vrienden, dus dat maakt het nog erger. Ik kon een soort van accepteren dat zij mij niet leuk vindt en dan dit.

Sinds ik haar kwijt ben heb ik steeds zelfmoord neigingen, maar ik wil dat eigenlijk helemaal niet. Mijn stemming wisselt heel erg vaak een snel, als ik bezig ben met afleiding/dingen die ik leuk vindt/familie dan gaat het op zich wel goed met me. Als ik op school ben gaat het weer superslecht met me. Ik heb ook steeds iets in mijn tas zitten waarmee ik mijzelf iets kan aandoen. 

( zelfmoordmethode verwijderd door De Kindertelefoon vanwege forumregel 6 )

Ik eet ook bijna niks meer omdat mijn zelfvertrouwen samen met mijn vriendin verdwenen is.

Maak je niet teveel zorgen, want waarschijnlijk gebeurt een niet heel veel met me behalve dat ik een beetje een mental breakdown heb :(

Alle tips zijn welkom!

 

Groetjes van X_anoniem


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ik begin gelijk met dat je 24/7 113 zelfmoordpreventie kan bellen/chatten. en je kan met de kt bellen/chatten.

 

verder blijf aan de positieve dingen denken. en haal dat ding om jezelf iets aan te doen uit je tas.

 

( zelfmoordmethode verwijderd door De Kindertelefoon vanwege forumregel 6 )

 

gewoon doen wat je wilt en blijf wel eten ik ben zelf erachter dat het niet goed is als je stopt/minder eet.

je hebt vast nog wel meer vrienden/vriendinnen. en anders heb je ons. we mogen dan misschien geen persoonlijke info geven maar we zijn alsnog allemaal vrienden.

blijf gewoon leven, voor je vrienden, familie en ons. want geloof me er zijn mensen die van je houden

Reputatie 3
Badge +1

Hallo!

Heel erg bedankt voor de steun en tips☺️

Ik ga proberen om alles positief te blijven bekijken, maar ik kan niks beloven

Groetjes X_anoniem

 

Reputatie 2

Hey! 

Klinkt alsof er in een korte tijd allemaal heel veel gebeurt. Ik hoop dat je tijd neemt om even opzij te stappen en te adamen. 

Ik vind het oprecht heel vervelend voor je dat jij je allerbeste vriendin bent kwijt geraakt. Misschien is er een mogelijkheid dat jullie dit (binnekort?) met elkaar kunnen goed praten. Jullie zijn niet zomaar beste vrienden geworden, dus het kan niet zomaar stoppen. 

 

Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je jou beste vriendin verliest het voelt alsof de rest van de wereld er niet meer toe doet. Het is belangrijk dat je hierover, en andere gevoelens (misschien wel boosheid of angst) uitspreekt naar vertrouwenspersonen (ouders/broers of zussen/vrienden) dan voelt het al wat lichter. 

Probeer vooral ook activiteiten te doen waarin jij rust kan vinden. Misschien is dit voor jou tekenen, muziek luisteren/instrument spelen/dansen of sporten. Om je hoofd even leeg te maken. 

 

Hoe minder je eet hoe minder goed je voelt ook… ik zou je het allerbeste gunnen en vertel je daarom probeer zo gode mogelijk te eten! het allerbelangrijkste wat je vandaag kan doen voor jezelf is om goed voor jezelf te zorgen, en hieronder valt ook eten.. pas wanneer je goed voor jezelf zorgt word de wereld om je heen mooier. en daarnaast verdien je het ook om goed verzorgd te worden door jezelf!

Reageer