Skip to main content
Vraag

zelfmoord gedachten

• January 5, 2025
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik weet niet bij het slapen ben ik depressief ik probeer ook dingen zoals muziek luisteren maar dan zodra ik de muziek afzett word ik super depressief en het wordt erger per nacht het ging van depressief om bi de zijn naar zelfmoord gedachten en ik weet niet meer want wat maakt het uit ik ben niet bekend ik heb geen fans dus als ik dood ga is het heel klein vergeleken met het universum wat denken jullie moet ik een therapeut krijgen maar hoe vraag je je ouders dat ik weet help me asjeblieft 

3 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 5, 2025

hi 

je moet geen zelfmoord plegen okey kijk ik heb niet zo lang geleden een topic gemaakt en ik wil graag dat je die effe leest want je hebt het nodig okey zeker lezen

voor iedereen die zich minder, anders, uitgesloten, en gepest wordt | Kindertelefoon Community 

zeker lezen okey 

xxx nevada 

ik snap je ik heb ook zelfmoord gedachten maar door de hoop van een vriend van mij ben ik hier nog okey 

• January 5, 2025

Hoi,

Wat rot voor je.

Ik ben zelf ook depressief en kamp met zelfmoord gedachtes. Voor het slapen luister ik altijd een podcast die ik leuk,grappig en fijn vind om te luisteren.

( Voor als je geïnteresseerd bent, ik luister Zo Opgelost, maar er zijn ook een hele boel andere podcast te ontdekken.)

Ook heb ik een verzwaringsknuffel die ik op mijn borstkas kan leggen, waardoor ik een diepe rust voel.

Misschien geeft het je ook wel een veilig gevoel om met veel kussens of een fijne knuffel (of knuffels) te slapen.

Weet je bent niet alleen en je gaat zeker weten mensen tegenkomen waarmee je het goed kan vinden!❤️🍀

Heel veel sterkte toegewenst🍀

Groetjes

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 5, 2025

Hey ​@Staf wat super stom dat je dat zo denkt 

tip1: het is het best als je er met iemand over gaat. Ik weet niet zoveel van de situatie, maar er is altijd iemand die kan luisteren. Je vader of moeder. Sommige mensen zeggen ook je leraar ( hoeft niet ) ook kan je terecht gewoon hier of als je echt denkt aan zelfmoord dan kun je naar 113 (zelfmoordpreventie)

tip2: het is normaal dat zulke gevoelens erger worden s’nachts (heb ik ook) dan heb je alle tijd geen afleiding en ben je alleen. Bij mij werkt het om me de wereld van een boek of een film voor te stellen, maar dan ben ik de held. Dan bepaal ik wat er gebeurd. Het klinkt kinderachtig (🙃 ik weet het) maar ik denk dan in ieder geval niet aan negatieve gedachten.

tip3: ja het universum is oneindig groot, en je bent dan niet beroemd, maar iedereen maakt deel uit van het universum. Het universum bestaat uit iedereen en het is een grote puzzel. het is niet alsof de rest een gigantische blubber is die vloeiend in elkaar overgaat en dat je hetgene bent die er dan los van zit. maar dat is niet zo je hebt iedereen van wie je houdt.

tip4: je kunt ook gewoon je kussen gebruiken. als je het even niet meer ziet zitten sla dan op het kussen! 

ik hoop dat deze tips geholpen hebben

(tip 4 hoeft niet hoor…. als je medelijden met het kussen hebt)

sanmari