Zelfmoord gedachten

  • 2 June 2023
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Weet de weg
  • 26 reacties

Hoi, bedankt dat je dit leest <3 Ik heb heel erg zelfmoord gedachten en ik zie het leven echt niet meer zitten. Ik ben 2 keer opgenomen geweest in een kliniek en dat werkte niet. Ik wil nog steeds zelfmoord plegen :( Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik kan ook al een lange tijd niet meer naar school waardoor mijn leven super nutteloos voelt :( 

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6. 


4 reacties

Ik ga er van uit dat als je al 2x bent opgenomen, ze je daar wel hebben verteld wat je kunt doen in een situatie waarbij je je niet goed voelt. . .  veiligheidsplan, wie kan ik bellen enz het is nooit zo dat ze je daarna zomaar laten vallen. . . 

Zou hier maar gebruik van maken en anders 113 bellen! Je ouders zijn op de hoogte want anders was je ook niet opgenomen geweest, dus zij zouden jou nu ook kunnen opvangen?

Zou hier op het forum alleen niet zeggen in wat voor manier je een uitweg zoekt, want dit is niet zo helpend voor een nader die ook in deze situatie zit. 

Reputatie 1
Badge

Dit gaat heel kut klinken maar het komt echt goed❤ je hebt nog een heel leven voor je en ik weet zeker dat er fantastische dingen gaan gebeuren in je leven. Geloof mij. Het komt echt goed.❤❤

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @hoi ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Cynthia | De Kindertelefoon 

Hey Hoi. Ik heb zelf ook het gevoel dat het leven niet veel meer oplevert. Ben zelf niet suïcidaal maar ik heb wel suïcidale vrienden. Maar zelf heb ik wel nagedacht hoe het zou zijn zonder mij op deze wereld. Ik heb daar iets van geleerd. En hier is een tip die ik zelf gebruik. Pak een koptelefoon of oortjes (bij de action zijn ze goedkoop en doen ze het goed) zet je favo playlist op shuffle en ga wat rondzwerven door je favoriete wijk. Het helpt mij zo veel. Ik loop dan alsof het alleen ik, de muziek en de wijk is. Je maakt je hoofd leeg en je ziet dat het leven nog wat waard is. Het heeft mij uit een depressie gehaald. Misschien kan jij het ook proberen. En ik wens je al het blijdschap en geluk in de wereld. Klinkt misschien als iets wat je ouders zouden zeggen maar er is een plekje voor jou in deze wereld. En je hoeft hem alleen nog maar te vinden.

Reageer