Vraag

zelfmoord gedachten

  • 5 February 2022
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hoi. Ik ben een meisje van 14. Ik ben op de basisschool heel erg gepest, en ben daardoor heel onzeker geworden. Ik heb sinds 6 maanden een eetprobleem, en weet niet hoe ik daar van af moet komen. Ik eet heel weinig, tot helemaal niks. Als ik eet voel ik me schuldig, haat ik mezelf, voel ik me vies, en dan braak ik met opzet. Ik kan niet meer in de spiegel kijken, zonder te huilen. Ik voel me heel vaak duizelig, en als ik opsta zie ik alles draaien, mijn haar valt uit, en mijn ongesteldheid is is vaak een paar maanden te laat. Ik doe ook al een tijdje aan zelfbeschadiging, sinds de 1ste klas, maar dat is steeds erger geworden. Waneer de littekens vervagen, krijg ik de dwang om het opnieuw te doen. Ik heb hierover gepraat met mijn beste vriendin. Toen ik haar vertelde dat ik zelfmoord gedachtes had, heeft ze het aan mijn mentor verteld, en nu weet mijn moeder het ook. Ik voel me verraden. Ze is de enige vriendin die ik heb, en het voelt nu alsof ik niemand meer kan vertrouwen. Ik moet nu ook naar een psycholoog, maar het helpt niet. Het maakt het alleen maar erger. Ik voel me heel alleen, en ik weet niet wat ik moet doen. Help?

 

-De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. -


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hai,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Hey Sofia.14,

Het eerste wat ik ga zeggen: pleeg geen zelfmoord! Dat lost niks op en is voor niemand beter. Denk eens aan leuke momenten uit je leven; dagjes weg, leuke dingen doen, afspreken met vrienden etc. En denk ook eens aan wie je dan allemaal moet missen; ouders, broertje of zusje (geen idee of je die hebt) opa's, oma's en nog veel meer.

En denk eens aan de momenten die je zou missen als je zelfmoord zou plegen!

Misschien krijg je wel geel veel vrienden, of zou je topatleet worden (ik zeg maar wat hoor) of later, als je ouder bent, ga je misschien wel trouwen. Dan ga je samen met hem/haar ergens wonen in een mooi huis en heb je een leuke baan.

ik kan je er niet van verzekeren dat dit gebeurd, maar zou best wel eens deels kunnen.

Kom op alsjeblieft.

Stop alsjeblieft met zelfbeschadiging en probeer goed na te gaan waarom je zelfmoord wil plegen.

Het is voor iedereen beter als je het niet doet.

Veel liefs en sterkte,

Ikke13

Reageer