Skip to main content

zelfmoord gedachten

• September 16, 2026
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Hey, ik loop echt al ff vast op zelfmoord gedachten, ik heb pogingen al ondernomen. Maar het is niet gelukt. Het leven voelt zo zwaar en ik heb het gevoel dat niemand mij snapt en ik voel met totaal niet gehoord door hulpverlening. Ik wil gewoon een normaal leven. Tis mss raar om te zeggen maar soms mis ik gwn iemand in mijn omgeving die me echt ziet die me liefde geeft  die ik nodig heb Maja .

4 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 16, 2026

Hoi ​@anoniempje_S ,

wat naar om te horen dat je je zo voelt, en dat je je ook niet gehoord voelt door de hulpverlening. Hopelijk krijg je nog veel reacties van andere forumgebruikers. Wat ik je in elk geval wel wil meegeven, is dat je zowel ‘s nachts als overdag terecht kan bij 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  om te chatten of bellen als je wil praten over hoe je je voelt. In Vlaanderen is dat trouwens De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Natuurlijk ben je ook van harte welkom om eens te bellen/chatten met De Kindertelefoon, dat kan elke dag tussen 11 en 21 uur.

Heel veel sterkte gewenst,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 16, 2026

Hoi ik wens je alles toe wat je hoopt en dat je de raad opvolgt van ​@Marieke  kan zeker al helpen. Heel veel sterkte en kracht ♥️💪🫂

Groetjes! 

Marcie
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 17, 2026

Hoi lieve ​@anoniempje_S,

Wat ontzettend vervelend voor je dat je met deze gedachtes zit. Ik heb me ook zo gevoeld, dat je door een eindeloze tunnel loopt met overal kuilen en scheuren en dat er maar geen eind aan komt. Herken je dat?

Je moet in elk geval weten dat er na regen altijd zon komt. Er kunnen zelfs regenbogen ontstaan!

Veel liefs en geluk van mij❤

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 17, 2026

Heyy, wat je nu meemaakt kan ontzettend zwaar voelen en dat begrijp. Onthoudt wel dat zelfmoord een voor altijd bestaande oplossing is voor een tijdelijk probleem. Ik geloof er heilig in dat je je niet zo gaat voelen voor de rest van je leven. Ook is het al heel goed dat je opzoek bent en openstaat voor hulp en hou dat vast. Je kan eventueel aan je hulpverlening precies dit berichtje vertellen omdat je het ook zo mooi kan uitleggen. Heel veel sterkte lieverd <3