Vraag

Zelfmoord en sh/selfharm

  • 8 April 2024
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey, ik ben 13 jaar oud en nu zit ik in de 1e, ik doe vwo tto gymnasium. Maar op dit moment kan ik me niet meer focussen op school. Dat komt door het volgende:

Ik heb sinds 3 maanden (miss iets langer miss iets korter) een nieuwe vriendin. We vertrouwen elkaar echt goed en we vertellen elkaar alles. Laats vertelde ze mij dat ze al 2 manden  clean is van sh (selfharm/zelfbeschadiging). Ikzelf doe dat ook soms. Ik wil ermee stoppen maar het lukt niet, anders voel ik me te gestressed en gespannen.

Vandaag heeft de beste vriend van haar een poging gedaan tot zelfmoord. Het brak mij, maar mijn vriendin het meest. Ik heb al gevraagd ofdat het gaat met haar, en ze zei nee. Ze zit echt in een hele diepe put en ik ook. Ik maak me zorgen over mijn vriendin en ik ben bang dat ze zichzelf iets aan gaat doen. 

Ik wil graag een gesprek starten met mijn vriendin (het beste online). Maar ik weet niet wat ik moet zeggen en hoe ik het moet starten. 

Heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

wajow @Anonymous1207 dat is inderdaad best heftig, ik snap dat je het online wilt doen; maar meestal is het in het echte leven wel beter. Online kan namelijk niet echt goed overkomen
maar met haar praten zou ik zeker doen
en als dat niet helpt zou ik grotere hulp gaan zoeken
ik zit namelijk zelf ook met dit soort dingen dus ik weet hoe het is


GROETJESSSSS

 

Reageer