zelfmoord en liefde

  • 13 November 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge

hoii allemaal :)

Ik heb heel veel pijn in mijn hoofd. Ik hoop dat je het begrijpt 😉 Nou als ik boos ben op mezelf dan ga ik mezelf snijden maar dat komt omdat ik zo veel dingen opkrop dat ik boos op mezelf word en van binnen voel ik me gewoon eigenlijk heel verdrietig en radeloos!!

Ik ben al twee jaar verliefd op twee jongen en het lijkt steeds erger te worden. Ik voel me aangetrokken maar ik weet haast zeker dat ze niks voor me voelen ik kan natuurlijk niet in ze kijken maar zo gedragen ze zich naar mij 😞 Mijn ouders weten van alles mijn beste vriendin ook en sinds twee weken heb ik een psycholoog maar het voelt nog steeds niet beter :( 

 

Bericht aangepast door De Kindertelefoon vanwege overtreding forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende inhoud of links op het forum.


1 reactie

Hi, ten eerste spijt het me dat je zoveel negatieve emoties voelt. Dat is gewoon oprecht heel erg kut. Het goede nieuws is dat je negatieve en slechte emoties altijd kan omzetten naar positievere dingen, mits je daar zelf klaar voor bent. Een psycholoog kan alleen maar luisteren en je vertellen hoe en wat je voelt, vooral waarom ook. Ontzettend belangrijk, maar hij kan niet iets magisch veranderen, uiteindelijk moet jij het zelf doen. Het moet uit jezelf komen. Hoe? Door bewust te worden. Je legt al erg goed uit dat je je snijdt uit radeloosheid, en eigenlijk dus machteloosheid. Je weet niet wat je anders kan doen dan dat. Toch? Maar bedenk het op deze manier, en lees dit een paar keer: Wat heb je aan jezelf snijden? Verbetert of verslechtert het je situatie?

Een goed begin zou dus zijn om te stoppen met snijden of andere zelfverwondingen. Een volgende stap is eerlijk zijn tegen jezelf en je omgeving, door bijvoorbeeld, ofwel de jongens eerlijk te vertellen dat je ze leuk vindt, ofwel ze helemaal uit je leven te verwijderen ("uit het hoofd, uit het hart"). Een laatste stap is om andere problemen opnieuw te bekijken en toe te geven dat ze er zijn, en ze omzetten in energie: wat vindt je leuk om te doen bijv. Sporten? Tekenen? Zingen? Pak dat juist op!

Gun jezelf een schone lei. En de tijd. Veel sterkte. 

Reageer