Skip to main content

Zelfmoord en info over mijn leefsituatie.

• 27 januari 2025
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Beste

Ik vind nu nog altijd geen uitweg om over mijn zelfmoordgedachten te praten.
Mijn zelfmoordgedachten zijn heel erg en ondraaglijk in mijn dagelijkse leven momenteel. De enige uitweg vond ik op het forum van 1813 &  hier,op dit forum. Het forum van 1813 is voor mensen boven de 18 die zelfmoord willen plegen en wat mensen heeft geholpen om het niet te doen (om andere steun te bieden tijdens deze moeilijke periode).
Op al de andere sites en forums vond ik geen steun en daardoor heb ik een zelfmoordpoging gedaan. Ik kon het niet meer aan.

Mijn zelfmoordgedachten begonnen eerst met mezelf te doen flauwvallen.
Het escaleerde algauw naar zelfmoordgedachtes.

6,5/7 dagen in de week wil ik er de volgende dag niet meer zijn, wil ik opgeven .
De andere 0,5/7 dagen slaap ik en/of teken en/of schrijf ik iets over de dood.

Ik heb nu steun nodig hier. Want als deze steun wegvalt heb ik niks meer. Ik zou zo graag willen schreeuwen wat er aan de hand is met mij. Maar het gaat niet het gaat gewoon niet. Ook als ik alles probeer om het wel te doen.

Groet Anoniem 426

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 36 reacties
  • 27 januari 2025

Hey lieve Anoniem 426,

ik snap je heel erg(ik heb er ook heel erg last van), wat vervelend dat je je op andere forums en sites niet je plek en steun kon vinden. Ik hoop dat het hier wel een beetje lukt!

Wat naar dat je een poging hebt gedaan, ik snap dat je steun wilt en ik denk dat er genoeg mensen op dit forum jou die steun kunnen en willen bieden (inc. ik). Maar het is wel handig als je een beeetje uitlegt wat voor steun jij fijn vindt, ik hoop dat dit al een beetje helpt <33

Ik snap dt het moeilijk is, ik voel je heel erg maar je kan het!

Leef van minuut tot minuut, uur tot uur, dag tot dag!

Je komt er wel

Ik geloof in je!!

Liefss everythingisok <333

PS:Ik hoop dat je veilig kunt blijven <3333

Diana
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 513 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi, als het kon mocht je zo lang als nodig was met mij komen praten. En ik zou naar je luisteren en je steunen waar ik kon.  Post alles waar je mee zit hier en ik ben er zeker van dat alle lieve forumleden hier je willen helpen.

Ik kan me niet inleven in wat je doormaakt maar ik wens je alle liefde en kracht toe die je nodig hebt om deze moeilijke periode door te komen.

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 119 reacties
  • 27 januari 2025

hey

ik snap je volledig en ik ben serieus ik heb ook 2 zelfmoord pogingen gedaan maar mn ex (we zijn altijd goeie vrienden geweest) heeft me toch wat hoop gegeven om het niet te doen 

jij zoekt die hoop maar eigelijk zit het diep van binnen echt waar je gaat wel een keer moeten zeggen tegen 1 van je ouders voor bv naar een terapeut of psycholoog want je hebt echt iemand nodig om te spreken maar geloof me zelfmoord is niet de oplossing en als ik iets mag vragen van je kan je me om de 2 dagen iets informeren ofzo ook een simpele hi of hey is goed ik ben er voor je en ik ga elke dag naar je topic of reactie kijke want die hulp heb je echt nodig mss kindertelefoon contacteren of gewoon met iemand dat je  vertrouwt een keer babbelen want jij hebt ltrlk alles in je opgekropt en die opgekropte dingen moeten er uit want zowiezo komen daar altijd dingen bij en je ziet je voel je vol en dat mag eigelijk niet mijn raad is om met iemand te informeren over je problemen

xxx nevada

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@Anoniem426 

Wat naar dat je het moeilijk hebt. Je zoekt hier steun en dat is een goede stap die je zet. Zoals andere gebruikers hier al zeggen, zijn er veel mensen op het forum die je graag willen helpen.
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals ​@Nevadatjee al zegt, kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Beste ​@everythingisok 

U schreef ‘.Maar het is wel handig als je een beeetje uitlegt wat voor steun jij fijn vindt’.

Ik ga uw vraag nu beantwoorden.

• Online steun helpt al deels.
  • Mijn ‘last’ delen met iemand zodat ik dit niet alleen hoef te dragen. Hiermee bedoel ik het vertellen aan iemand.
  • Erover kunnen schrijven of tekenen.
  • Mensen laten weten dat hetniet goed gaat met mij zodat ze er rekening mee houden.
  • Het blijft moeilijk om hierover te praten met iemand

Groet

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 1 februari 2025
Anoniem426 schreef:

Beste

Ik vind nu nog altijd geen uitweg om over mijn zelfmoordgedachten te praten.
Mijn zelfmoordgedachten zijn heel erg en ondraaglijk in mijn dagelijkse leven momenteel. De enige uitweg vond ik op het forum van 1813 &  hier,op dit forum. Het forum van 1813 is voor mensen boven de 18 die zelfmoord willen plegen en wat mensen heeft geholpen om het niet te doen (om andere steun te bieden tijdens deze moeilijke periode).
Op al de andere sites en forums vond ik geen steun en daardoor heb ik een zelfmoordpoging gedaan. Ik kon het niet meer aan.

Mijn zelfmoordgedachten begonnen eerst met mezelf te doen flauwvallen.
Het escaleerde algauw naar zelfmoordgedachtes.

6,5/7 dagen in de week wil ik er de volgende dag niet meer zijn, wil ik opgeven .
De andere 0,5/7 dagen slaap ik en/of teken en/of schrijf ik iets over de dood.

Ik heb nu steun nodig hier. Want als deze steun wegvalt heb ik niks meer. Ik zou zo graag willen schreeuwen wat er aan de hand is met mij. Maar het gaat niet het gaat gewoon niet. Ook als ik alles probeer om het wel te doen.

Groet Anoniem 426

Heyy

Ik wist niet dat 1813 een forum had, maar ok.

Ik heb zelf (soms) ook zelfmoordgedachten maar ik heb de back up app, dat is de app van 1813 en je hebt veel mogelijkheden om het veilig te houden zodat de gedachten ook maar gedachten blijven.

De zelfmoordlijn 1813 kan je ook altijd bereiken (bellen) ook al ben je onder de 18, ik heb een psycholoog en die zegt dat ook.

Ik zou de back up app (logo : een pijltje in de vorm van een u) zeker downloaden en weet dat je daar op de app zijn homepage ook een directe doorverwijzende link hebt die je laat bellen.

Nog succes en blijf veilig

groetjes
Teddybeer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen