Vraag

Zelfmoord brief

  • 25 May 2020
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi,

 

ik moet even iets kwijt.

ik heb 6 briefen gemaakt. Voor mensen waar ik veel om geef. Want ik ben van plan mezelf te doden. Al een lange tijd maar nu gaat het echt niet goed. 
ik heb erin gezet dat ik veel om ze geef, maar ik wil het liefst brieven maken voor iedereen die ik mag. Mijn hele familie en mijn hele sportclub en school, maar dat kan ik niet. Ik schreef er met veel moeite 6 overal tranen, maar ik doe alles fout. Ik weet het even niet meer.

kan iemand me helpen of is dit hopeloos?


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Nee dit is zeker niet hopeloos! Hou vol! Mijn tip is om contact te zoeken met een volwassenen die je vertrouwt. Je kan ook met de kinsertelefoon bellen.  Misschien kan je de brieven ook weg gooien of ergens neer leggen waar je niet zomaar bij komt. Zo denk je ook minder aan het zelfmoord. Ik hoop dat dit helpt.

 

Xx mij

Bel 113 nu.

Badge

Hey hun,

Ten eerste, nee, dit is echt geen hulpeloos iets, het leven is nou eenmaal niet altijd hulpvol. Dit soort brieven zijn vaak heel lastig om te schrijven, maar ze helpen je wel je gevoelens te verwerken. Ik heb meerdere vrienden die op dit moment in deze situatie zitten. Ik heb zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten. Dus ik weet niet hoe het voor jou voelt. Ik kan het me alleen voorstellen en het lijkt me geen pretje om het ff zacht uit te drukken. Maar brieven schrijven kan helpen, dit soort brieven hoeven trouwens niet naar iemand gericht te zijn. Vaak helpt het ook om een brief naar jezelf te schrijven, deze ff een week te laten liggen en hem dan teruglezen. Je krijgt dan een kijk op je manier van denken en dat kan heel erg helpen. Maar je kan ook (zoals al eerder gezegd is) 113 bellen. Zij staan voor je klaar. En vaak is het zo dat als je zelfmoord wil gaan plegen dat je niet meer helder nadenkt en het gwn doet. Het is dus al heel erg goed dat je hier iets op t forum hebt geplaatst. Maar k dwaal weer eens een keertje af... Mijn advies is: probeer vol te houden, blijf schrijven (tenzij het je echt te oncomfortabel maakt, leg de brieven dan gwn ff weg, of gooi ze weg) en vooral, praat er met iemand over, bv die 113 hulplijn.

En hey, je doet echt nii alles fout, mensen maken fouten, maar er bestaat geen enkel mens wat alles fout doet. En ik weet zeker dat jij juist heel veel kan, want je hebt echt lef, het is zo geweldig dat je gwn naar een random forum bent gegaan en vreemde een inkijk hebt gegeven op je problemen, ik zou het je echt nii nadoen!

Ik wens je echt superveel succes en ik hoop dat mn bericht je een beetje hoop heeft gegeven.

Liefs,

JustMe😘

 

Ps. Everything that doesn't kill us, makes us stronger😘😘

 

Badge +1

Hoi @Anoniempjuh2202 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

Bente 

De Kindertelefoon

Badge

Heyy

 

Anoniemmens hier!

 

Het is zeker niet hopeloos!

Geef niet op!

Als je echt hulp nodig hebt kun je altijd 113 of de kindertelefoon bellen!

En anders: praat erover! Zoek iemand die je heel erg vertrouwd en praat erover! Vertel wat de rede is en of het nog op te lossen is. En zo niet: er zullen altijd mensen zijn die je steunen! 

Geef niet op!

 

Groetjes anoniemmens 

 

Reageer