Vraag

zelfmoord bericht

  • 8 January 2021
  • 5 reacties
  • 295 Bekeken

Badge

Hoi, 

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. 
 

Ik was vandaag met een vriendin aan het afspreken en toen kreeg ik een heel raar bericht van mijn beste vriendin. “……. sorry als ik je nooit meer zie, je blijft altijd in mijn hart en zal daar nooit weggaan sis❤️ Ly”. Dit was letterlijk wat er stond. Ik probeerde haar te bellen maar nam niet. Ik en mijn vriendin wisten niet zo goed wat we moesten doen dus waren naar haar ouders gegaan (want we waren bij haar). Die ouders werken bij de politie en wilden het adres hebben om er een politieploeg naar toe te laten gaan om te kijken of ze oke was enzo. In de tussentijd nig steeds geen bericht terug. Na 2 uur krijgen we een telefoontje van de politieploeg die daar is geweest en zei dat er niks was. Terwijl ze laast zelf nog tegen me zei dat ze haar leven niet meer zag zitten (dus ik was echt bang dat ze zelfmoord had gepleegd). Ongeveer na 10 minuten nadat wij het telefoontje hadden gekregen gaat ze me appen en helemaal uitschelden dat de fout bij mij lag, dat ik heel haar leven heb verpest, dat ze dacht dat ik een echte vriendin was. Ze ging bellen ik had 1 keer opgenomen en ze begon allemaal te schelden. Ik had alweer snel opgehangen. Ze bleef maar bellen en appen maar bedreiging ook dus heb haar overal geblokkeerd. Het was niet mijn bedoeling om onze vriendschap te verpesten ik ken haar nu al 5 jaar. Maar ik weet niet zo goed of ik het nog wel kan om met haar te gaan praten of dat ze mij weer de schuld gaat geven van alles. (Tussen door zijn mijn ouders ook op de hoogte gebracht). Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen: moet ik even een tijdje geen contact met haar hebben en als het weer wat beter gaat wel weer contact met haar opnemen, moet ik haar uit mijn leven zetten of moet ik nu alweer contact met haar zoeken?

 

Mijn bedoeling was het niet alleen om te kijken of alles wel oke was. De politie zegt dat ik goed heb gehandeld want ze zeiden ook dat er eits in haar verhaal niet klopten met de screens die ik had laten, ze vertrouwen haar ook niet zo.

 

Heeft iemand advies over wat ik het beste kan doen, want ik weet het zelf echt niet meer? En voel me zelf ook gewoon heel kut als ik eerlijk moet zijn.
 


5 reacties

Hee wat heftig zeg!

Ik zou als het allemaal voor jou ook wat rustiger is, haar deblokkeren en dus de mogelijkheid voor contact bij haar leggen.

Maar doe wat voor jou goed voelt, als jij liever weer contact zoekt is dat ook oke!

Het zal vast lastig geweest zijn voor je zeg. Dus misschien heb je wat aan een gesprek op www.113.nl. Daar zitten deskundigen ter preventie van zelfmoord. Daar staan ook ervaringsverhalen etc.

Verder zou ik adviseren om wel in contact te blijven. Met je ouders en je zou ook de politie (of ouders van die vriendin) kunnen vragen hoe zij er tegenaan kijken.

Goed dat je het deelt en als je nog vragen hebt, of je wilt het er over hebben, altijd welkom!

Sterkte!

Lizet.

hey

 

ik wil wat toe voegen bij lizet

 

heel persoonlijk denk ik dat die vriendin het niet zo bedoelde om zo boos op jou te worden. ik zal het ff uit leggen. als ik niet lekker in me vel zit. nouja met de zelfde dingen struggle als zij. dan reageer ik mijn frustratie ook altijd op mijn beste vriend af want je beste vriend(in) kan je vertrouwen. en weet je dat ze je niet laten vallen. 

zit het schelden jou dwars? praat er dan over met haar. laat het haar uit leggen wanneer jij er aan toe bent zij weer rustig is. ik zou het zonde vinden dat een vriendschap van 5 jaar kapot gaat. 

 

groetjes blue 

Hey Anno.2007,

Heftig voor je, begrijpelijk dat je even schrikt. 

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik vind het heel dapper van je vriendin dat ze dit naar je stuurde en je vertrouwde. Ze had er ook kunnen kiezen om het niet te doen. Dat zegt echt wel wat over jullie vriendschap, vind ik. 

Je hebt echt goed gehandeld. Je hoeft niet jezelf de schuld te geven voor wat er is gebeurd. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met een vriendin. We hebben toen ook gelijk personen erbij gebracht en haar tegengehouden om op dat moment zelfmoord te plegen. Zij was toen ook heel boos en ik kon dat eerst niet begrijpen, we wilden het beste voor haar en er voor haar zijn. Ik zat zelf natuurlijk ook vol met emoties door de periode die er voor haar bijna zelfmoordpoging was en dan die dag dat ze echt zelfmoord wilde plegen. 

Maar net zoals Blue ken ik ook die andere kant. Als ik zelf met mezelf in gevecht hierover ben, reageer ik dat ook wel af op andere mensen. Niet bewust, maar dat gebeurt gewoon. Het is echt niet zo dat je dat wilt, je wilt niet de mensen kwetsen. Maar omdat je die mensen vertrouwt en het daar kwijt kan gebeurt het. Dat is voor jou en voor anderen lastig om in te zien en te begrijpen, dat snap ik.

Begrijpelijk dat je jezelf nu ook kut voelt. Geef dat gevoel ook de ruimte, dat mag er ook zijn. Het helpt je heel erg als je erover praat en niet alleen met dit gevoel en gedachten blijft zitten. 

Wat je nu moet doen is voor ons misschien lastig om te zeggen, omdat wij jou en jouw vriendin niet kennen. Maar jullie zijn al 5 jaar vrienden, ik denk niet dat je nu de vriendschap hebt verpest. Het is juist goed dat je er voor haar wilde zijn en je zorgen maakte. Je kunt ervoor kiezen om even geen contact op te nemen, totdat je het zelf weer fijn vind en er klaar voor bent. En als zij eerder contact opneemt is dat oke. Doe waar je jezelf prettig bij voelt. Het heftige gevoel moet denk ik bij jullie allebei even zakken en dan zie je wel wat er gebeurt. Ik denk dat je vriendin het wel fijn vind als je contact houdt en haar ziet. En ik denk dat jij dat ook wilt en daar behoefte aan hebt.

Geef de moed en hoop niet op , sterkte!

Groetjes,

Simply Me

Badge

Hey

het is niet jouw fout, ik denk dat het na een tijdje weer overwaait. Als dat niet gebeurd zal ik haar laten en iemand anders zoeken. 

Heyy,

Wat heftig!!!

Jij hebt goed gehandeld, dat weet ik zeker.

Mijn vroegere vriendin had anorexia, toen ik en mn andere besties haar waarschuwden werd ze ook enorm kwaad en verbrak al het contact. Later hebben we onze mentor ingeschakeld en die heeft contact opgenomen met dr ouders.  Ze is toen opgenomen in een ziekenhuis, ze was er echt heel slecht aan toe. Nog steeds kijkt ze ons niet aan als we dr toevallig tegenkomen en ze heeft ons overal geblokt. 

Mensen met zulke heftige problemen reageren meestal alles af op hun beste vriendinnen, of ouders. Niet omdat ze kwaad op je zijn, gwn omdat ze het zelf niet meer weten.

 

Khoop dat je hier iets aan hebt! Veel sterkte, ik en anderen op dit forum zullen er altijd voor je zijn!

Liefs 

xxagirlxx

Reageer