Skip to main content
Vraag

zelfmoord

• May 16, 2025
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Hey. Ik wil niet meer leven . Dat komt door mijn moeder, zij roddelt over mijn opa TERWIJL hij al dood is, en heb niemand om mee te praten omdat ik geen vrienden heb.  heeft iemand tips?

5 reacties

Claire_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • May 16, 2025

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Claire (De Kindertelefoon)

• May 16, 2025

Hii ​@Amber888 

wat vervelend dat je deze gedachtes hebt. Als je met iemand wilt praten, weet dat je altijd bij de KT welkom bent! Je kunt chatten, bellen en topics openen op het forum!

Misschien kun je op school een vertrouwenspersoon zoeken? Of je lievelings docent natuurlijk. Zij kunnen je vast ook helpen❤️

heel veel sterkte! Groetjes eendje

Hoe ging je dag vandaag?

• May 16, 2025

Hoi 

En ik wil je vriend wel zij ? 

Mag dat ? 

En ik zou ook even met de KT chatten of bellen 

Groetjes badeend 

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 17, 2025

Heyy, als je last hebt van dat je geen vrienden hebt snap ik helemaal, ik heb ook niet echt vrienden terwijl iedereen een beste vriendin heeft enzo. Misschien helpt het om penvrienden te zoeken? Dat heb ik en dat heeft heel erg geholpen want dan heeft iemand gewoon helemaal moeite gedaan om een brief te schrijven enzo en het is zo lief en je zoekt dan iemand met een beetje dezelfde interesses. Er zijn wel sites waarbij je iemand kan zoeken als je dat wilt. En over zelfmoord... doe het niet! Dit klinkt heel kortaf, maar ik ben ook heel depri geweest, opgenomen uit huis en alles maar ik ben weer beter :D ik dacht dat ik er nooit uit zal komen en hier ben ik, ik geniet van de kleine dingen en ben heel blij dat ik nog leef, geloof me het komt echt goed en je gaat weer gelukkig worden!🩷

• May 17, 2025

Hii ​@Amber888 

wat vervelend dat je deze gedachtes hebt. Als je met iemand wilt praten, weet dat je altijd bij de KT welkom bent! Je kunt chatten, bellen en topics openen op het forum!

Misschien kun je op school een vertrouwenspersoon zoeken? Of je lievelings docent natuurlijk. Zij kunnen je vast ook helpen❤️

heel veel sterkte! Groetjes eendje

Hoe ging je dag vandaag?

Goed advies van eendje!

Blijf het van he afschrijven, en praat er met anderen over. Als je een dagboekje maakt en alles daarin schrijft moet je je negatieve dingen zo kort en duidelijk mogelijk erin zetten. (En zo kort mogelijk aandacht en tijd aannbesteden) .en je positieve dingen ruimte en tijd voor nemen met veel kleur en plek en zo. Ook al kost dat moeite.

Heb je wel leuke hobby’s? Echt leuke- waar je blij van wordt? En koken / bakken? Muziek luisteren en maken?