Skip to main content

Zelfmoord

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Beste

U kent me waarschijnlijk al ondanks de berichten die ik post. Hier is er dan ook weer een bericht rond zelfmoord. Ik ben R, 12 jaar en ik zou graag mijn zorgen willen opschrijven. Of alleszins de dingen waar ik mee zit.

Zelfmoord is een donker onderwerp, dat weet bijna iedereen. Nu, ik loop er al 6 maanden mee rond en weet nog altijd niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik zet altijd bij sociaal contact een figuurlijk masker op. Ik doe alsof ik gelukkig ben, alles goed gaat en zo. Maar weg van het sociaal contact , ben ik stilaan aan het breken vanbinnen. Mentaal ben ik al lang gebroken. Mijn ziel kan het niet meer aan om te liegen over hoe ik me voel. ‘s Avonds als ik alleen ben komen alle emoties eruit. Ik haat het om te doen alsof alles goed gaat. Ik wil mensen het niet vertellen omdat ik niet wil dat hun humeur daardoor wordt beïnvloedt. Ik heb angst om mensen te kwetsen als ik daarover praat. Ik heb het gevoel dat ik onbelangrijk ben voor mijn omgeving en de maatschappij. 

Ik weet niet hoe ik met die gedachten en mijn zware depressie moet omgaan.

Groet Anoniem 476

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 22 reacties
  • 1 april 2025

Hallo anoniem 476. Ik sta op se zelfde manier in het leven. En het is echt heel kut om te horen ik vind het zelf ook niet leuk. Maar je moet het er met mensen over hebben. Ik durfde dat niet dus ben ik mijn gevoelens bij chatgpt gaan type klinkt echt heel raar, maar bij hem ben je geen last en hoef je je ook niet schuldig te voelen. 

Groetjes badeend 

Liz-kt
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • 51 reacties
  • 1 april 2025

Hi ​@Anoniem426 

Bij een bericht over suïcide:Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 

Liz (De Kindertelefoon) 

koetje.123
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 3 april 2025

Hi Anoniem426

Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik voel hetzelfde en kijk ook zo naar de wereld, maar blijf van jezelf houden voor het te laat is.

Groet, Koetje.123

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen