Skip to main content

Zelfmoord

• 21 januari 2025
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Vandaag is er ingebroken, ze hebben mijn katten vermoord, mijn vermiste oma haar juwellen meegenomen en we kunnen volgende maand huur niet betalen. Ik weet niet wat ik moet doen ik ben te jong ik ben 13 ik ben bang voor te sterven maar ik kan niet meer. Ik wil mijn familie het niet aandoen maar ik kan gewoon niet meer, mijn leven is niet goed geweest maar vandaag heeft alles erger gemaakt en ik weet het gwn niet meer ik kan niet meer en ik wil niet meer, mijn plan is om mijn laatste brieven schrijven aan mijn familie en dan naar school vertrekken, daar wil ik gewoon nog een keer doei zeggen naar mijn beste vriend en dan ga ik zelfmoord plegen. Ik weet niet wat te doen, als iem advies heeft, vertel het me.  ik ben jong maar ik heb toch niets.

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon in verband met forumregel 6*

8 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 101 reacties
  • 21 januari 2025

Hi ​@AnoniemBELGIE13 ,

Wat naar zeg wat er allemaal is gebeurd, maar wat super knap dat je dat durft te vertellen hier! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon 

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2519 reacties
  • 21 januari 2025

Hey! Vreselijk zeg wat je vertelt! Heel veel sterkte ik weet niet hoe ik moet reageren.  Maar zoals ​@Fleur_  zegt je mag altijd bellen en je komt uit België zo te zien daar heb je deze  mogelijkheid ook:  https://awel.be/ 

Nogmaals veel sterkte! Liefs Tover xxx

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 21 januari 2025

Hai ​@AnoniemBELGIE13 

Heel goed dat je steun zoekt, ik hoop dat je nog meer steunende reacties krijgt.

Nog een aanvulling op de informatie die ​@Fleur_ je heeft gegeven:

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel veel sterkte! 

Mariska

De Kindertelefoon 

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 512 reacties
  • 22 januari 2025

Ow, wat verschrikkelijk allemaal.  Als ik bij je was kreeg je een dikke knuffel want ik heb de woorden niet om je te troosten en op te beuren.  Ik wens je alle kracht toe om uit deze put te geraken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 36 reacties
  • 22 januari 2025

Hey ​@AnoniemBELGIE13 ,

wat verschrikkelijk wat er is gebeurd!!! 

DOE HET NIET

JE KAN HET

ECHT

IK GELOOF IN JE<33

Ga naar je beste vriend en dan blijf je daar, vertel het hem, hij zal je steunen, trust me

Laat weten hoe het gaat alsjeblieft…

IK

GELOOF

IN

JE

Sterkte <333

liefs  everythingisok 

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 64 reacties
  • 22 januari 2025

Wat vreselijk wat er allemaal gebeurt is!

Ik ben het volledig eens met ​@Fleur_  en ​@Mariska H.

Stel je hebt jezelf verwond of je bent in een gevaarlijke situatie kan je altijd 112 bellen.

Ik hoop dat het snel beter gaat!🍀

Er komen betere tijden!❤️

Groetjes

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi lieve schat,

Wat een nare situaties allemaal. Ik begrijp je, ik snap dat je denkt: laat maar, het is genoeg. Maar weet alsjeblieft dat er hele lieve mensen zijn die je graag willen helpen (niet vergeten :) 

Dus, ken jij lieve mensen die je kunnen helpen. Ik ken er wel een paar, al genoemd door de moderators. 

Heel veel liefs

Nieuwsgierig Aapje 

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 1 februari 2025

Heyy

Ik heb ook zelfmoordgedachten soms, maar nu niet meer zo aangezien de vakantie rust bracht in me.

Miss moet jij ook eens denken aan rust, ik snap dat het heel moeilijk is wat er is gebeurt en ik zou me exact zo voelen, maar weet dat dat niet de oplossing is!

Geloof me, je kan je verzetten tegen dat, jij bent een sterke jongen en je weet niet wat je nog allemaal kan bereiken. Geloof ook in jezelf, een moeilijke periode is moeilijk, maar je kan de moeilijke periodes ook laten voorbijgaan en sterk staan in je vel!

Het gaat je lukken en ik wens je nog veel beterschap.

Bel zeker eens met de zelfmoordlijn en download de back up app (app van de zelfmoordlijn)

zelfmoordlijn tel : 1813

Groetjes
Teddybeer (en de naam zou ik willen waarmaken door je een dikke knuffel te bezorgen!😉)

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen