Skip to main content

Hoi….

Ik denk steeds vaker aan zelfmoord. Niet dat ik het nu zou willen doen maar ja.

Ten eerste heb ik heel veel spijt van mijn schoolkeuze. Ik had de keuze voor conservatorium of gymnasium. Toen koos ik voor gymnasium.

Ook heb ik daar geen vrienden en heb ik geen aansluiting in de klas. Ik vind het raar dat ik eraan denk soms. Ik weet dus ook gewoon niet wat ik moet doen. Elke keer probeer ik met de kindertelefoon te chatten maar krijg altijd te horen dat ze te druk zijn. 

Met Latijn gaat het niet goed omdat ik niks begrijp. En stel ik keer terug naar het conservatorium, is dat geen goed idee. Ik heb namelijk op het allerlaatste moment besloten om toch naar de andere school te gaan en niks te zeggen. Daarvoor had ik geen lef. 

Mensen vinden mij weird en ik ben heel onzeker daardoor. Op mijn eerste topic gaf ik mezelf een reactie waardoor ik meteen stomme reacties kreeg en nog onzekerder werd.

Ook had ik even op  een site gezeten waarbij je belt met vreemden zonder gezicht waarbij je je geslachtsdelen laat zien. Daarvan heb ik ook heel veel spijt. 

Weet iemand wat ik kan doen? Gelieve de kindertelefoon hier GEEN reacties op geven:)

Heeyy wat naar voor je :(

Wat ik nog naarder vind is dat hier na 29 dagen nog geen reacties op zijn... het spijt me dat ik het nu pas zie, aangezien ik lees dat je je al alleen voelt en het wss ook lastig was dit te delen, wel echt kut dag de kt dan vaak bezet is in de chat ja, miss kan je ze bellen? Je kan anders ook altijd met 113 chatten die hebben eig altijd wel plek en verder zijn er nog heel veel andere chat sites met een hulpverlener:)

Verder weet ik niet zo goed hoe ik advies kan geven omdat k je situatie natuurlijk niet prc ken, mr ik wil je heel veel sterkte wensen🩷

Hier is een cadeautje omdat je al zo ver bent gekomen ->🎁

Wat er in zit?

🍫chocolade yaayyy

Houd je van chocolade? Zo ja, koop een reep voor jezelf en sta even stil bij hoever je al in het leven bent gekomen🫶

Jij kunt dit!!🩷🤍🎀

Heyy, wat vervelend om te horen dat het nu niet zo goed met je gaat.

Ik snap dat als je naar een andere school gaat alles opeens veranderd en je misschien bij hele andere mensen in de klas komt, dat kan dan best moeilijk zijn. Zelf had ik er ook moeite mee en werd ik ook snel als raar gezien. Ook had ik precies dezelfde gedachten als die jij nu ook hebt, maar geloof me, na 1 of 2 jaar was ik daar overheen gekomen. Mij hielp het heel erg om mezelf uit die dip te halen door dingen te doen die ik leuk vond en ervoor te zorgen dat ik overdag niet alleen op mijn kamer zat als ik terug kwam van school. 

Hopelijk kan ik je hiermee iets verder op weg helpen en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

veel succes en het komt allemaal goed 😊 

Hoi hoi,

Heel erg veel sterkte, en echt heel naar voor je. Ik snap dat het lastig is om vrienden te maken in je klas, en aansluiting te vinden,  maar the right ones will come. Zelfmoord is nooit, echt nooit een optie, en er zijn altijd wel mensen die van je houden. Misschien kan je het er met je mentor over hebben om naar een ander niveau of andere school te gaan. Ik had dat ook gedaan en het helpt wel. Voel je niet onder druk gezet door stres, het is fijn om voldoendes te halen, maar op een baan in de toekomst gaan ze niet vragen of je een jaar bent blijven zitten of dat je onvoldoendes haalde of zo.

Heel veel sterkte en geloof in jezelf, jij kan dit, stay strong!

Reageer