Ik snap het ik zit in het eerste middelbaar maar in het lager ben ik de 4 laatste jaren heel hard gepest in het 6de zag ik geen nut meer en heb ik 2 keer geprobeerd zelfmoord te plegen maar het is niet gelukt dit jaar heb ik een jongen leren kennen waar ik verliefd op ben en ik zie weer een nut
En als je wil praten kan je hier bellen of chatten
Heyy @Shrek1224,
Wat rot zeg dat je je zo voelt! Zelfmoord is echt niet de oplossing voor je problemen en er komen echt weer betere tijden aan! Durf je misschien een keer met de kindertelefoon te bellen of te chatten over je gedachtes? Daar nemen ze je echt serieus en ik denk dat dat je wel kan helpen en ik denk dat je dat wel fijn vindt!
Je kan voor je zelfmoordgedachtes ook altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ voor hulp en advies. En je bent natuurlijk ook altijd welkom op het forum als je wat kwijt wilt wij zijn er voor je hier!
Liefs van ItsJustMe <3
Hey lieve @Shrek1224 ,
Ik ga je iets zeggen wat je je goed moet realiseren: het leven heeft zijn hoogtepunten net euforie en lastige momentjes met testen. Iedereen heeft die, ongeacht van alles. (geld, land, kennis, het maakt niet uit)
Ik wil je een tip geven, die je helemaal zelf mag kiezen om te doen, en dat is om eens naar de Koran te luisteren in Arabisch. Ik ervaar grote rust wanneer ik het luister naar de Koran. Ik ken een paar mensen die niet geloven en het ook rustgevend ervaren. Misschien kan je dit ook proberen, een tip die voor mij en anderen werkte
@Shrek1224
Ik vind Surah Taha een mooie recitatie, ik hoop dat het je helpt!
Liefs, Salam
De link in dit bericht is verwijderd omdat de Kindertelefoon niet kan instaan voor de juistheid van de informatie en de Kindertelefoon wel verantwoordelijk is voor content op het forum.
@Shrek1224
Ik vind Surah Taha een mooie recitatie, ik hoop dat het je helpt!
Ik bedoel dat Surah (Hoofdstuk) Taha mijn favoriete Surah is. Was ff aan het dromen ofzo
Hoii
Zelfmoord is nooit de oplossing (als je hier aan denkt moet je misschien even hier kijken https://www.113.nl/ ). Het leven is soms minder leuk, maar er zijn ook leuke momenten. Misschien zie je dat nu niet maar het is wel zo. Ook kan je altijd je verhalen kwijt op dit forum (we zijn hier om je te helpen met van alles). Je kan ook altijd de kindertelefoon bellen/Chatten.
Veel liefde en sterkte van StillWaitingForYou.
Je kan met 113 bellen of natuurlijk met de kindertelefoon bellen/chatten.
Echt vervelend dat ze je niet geloven. Dat zou echt niet kunnen!
Ik heb ook een tijdje zm gedachten gehad, maar de laatste tijd is het alsof ik een zware deken van mij af heb geschudt. Ik ben niet meer depressief of suïcidaal. Je moet gewoon volhouden, ik beloof dat het langzaam maar zeker beter wordt!
Veel sterkte, stay strong!
Liefs,
-
Hoi @Shrek1224 ,
Je zegt dat je je eenzaam voelt, maar je hebt wel vriendinnen. Zou het kunnen dat je je misschien een beetje van ze afsluit? Als dat zo is, kun je het gezelliger maken door meer met ze te praten (je kunt ze misschien zelfs, als dat niet te spannend is, vertellen over je problemen), je kunt met ze gaan afspreken of jullie kunnen samen iets leuks gaan doen. Misschien word je er wat vrolijker van om een leuke tijd met je vriendinnen door te brengen? Dat zorgt denk ik ook voor wat afleiding.
Je zegt ook dat je je somber en leeg voelt. Dan is het hoog tijd om je vrolijk te voelen! Je kunt bij een vereniging gaan en iets doen wat je leuk vind. Een hobby is hartstikke leuk en je voelt je er misschien blijer en energieker door. Een andere tip is dat je een lijstje maakt met alle dingen die je leuk vindt aan jezelf. Je kunt ook iedere avond voordat je gaat slapen opschrijven waar je trots op bent, wat je vandaag hebt geleerd en waar je blij mee bent. Dat zal je vast opvrolijken!
Misschien kun je ook iets doen aan je stress thuis en op school. Wat is het eigenlijk voor stress? Gaat het over huiswerk en toetsen? In dat geval zou ik het erover hebben met een docent. Als het over iets anders gaat, zou ik er ook met iemand over praten, wat het ook is.
Wat vervelend dat niemand je gelooft. Is er echt niemand waarmee je wel zou kunnen praten? Anders kun je nog altijd chatten of bellen met de Kindertelefoon, of je verhaal op dit forum delen.
Ik wens je nog veel succes!
Groetjes, Hoiii47